Barrel race

Mirre

Trådstartare
Verkar ju väldigt kul.
Ser i alla fall riktigt roligt ut när man tittar på det
Så tänkte att ni som håller på med det kan väl lägga ut lite bilder/filmer och
berätta vad ni anser om det sas

Sv: Barrel race

Vad skulle du vilja veta? :D Lättare att berätta när det är lite frågor inblandade :p

Om jag ändå ska försöka svara lite på "berätta vad du anser" hum...
Hjo ko är klart den roligaste tävlingen om man sysslar med barrelrace! Banan är lång och bred och man får ta fart ändå från framridningsbanan, genom korridoren till första tunnan! Och du kan aldrig föreställa dig adrenalinkicken under upploppet på ett bra heat, man vet att man har en bra tid, inte varit på några tunnor, och så rundar man topptunnan och bara försöker "ligga ner" mot halsen för att minska luftmotståndet så det ska gå ännu fortare :D även om det kanske bara minskar i min fantasi men :o
Det är en sån otrolig känsla när mitt sto laddar upp sig som fan inne på framridningsbanan, och när man är mitt för korridoren och bara släpper henne! Då kommer quarter-överväxeln i henne fram ;) Det känns som att jag sitter och pratar snusk här! :DXD

Å andra sidan blir det lite mer ångestladdat när det går dåligt :p jag vet att det är jag som har klantat mig, inte gett tillräckligt med stöd i ytterskänkeln runt en tunna så vi har kommit för långt ut och missat några hundradelar, ångest för om jag nog möjligtvis inte var lite hård i handen runt tunnan där? osv osv :P Jag vet att hon kan prestera, och det är jag som är den svaga länken i teamet ;)
Vi är också ett väldigt bra gäng som tävlar tillsammans! Det är alltid lika roligt att komma och träffa alla tjejer (och killar med för den delen) vi har roligt och peppar varandra!

Åh det är så roligt!! Du måste prova världens roligaste sport! Skit i prestigen och gör det för glädjen i det!

Billig, enkel sport, bara att sätta upp tre tunnor hemma och prova! Men sen finns det ju förstås en hel del att tänka på om man vill bli bättre för det är ju inte bara att ropa yiihaa och sparka, lite finess krävs förstås!

Prova! :laugh:

Åhh denna typ verkar vara något för mig =)
kanske skall man prova på.:laugh:

Och du kan aldrig föreställa dig adrenalinkicken under upploppet på ett bra heat,..

Upplopp på Hjo Ko vade! :D

28843585.jpg

(inte jag på bilden, det är Rosie blomqvist!)

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 619
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix