Barocko 296 och Ebon 335

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare em76
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 120
Sv: Barocko 296 och Ebon 335

Ingen som känner till dem?
Jag har haft ett Barockosto.

Tävlade mycket mot en russhingst som hette Ebon när jag var liten. Någon gång runt 85-86. Kan det stämma åldersmässigt?

Vet dock inget om russavel.

/C

Ebon var född 1977 så det kan stämma. Vad tävlade han?

Åh, Barocko stod på "min" ridskola när jag var liten (sent 80-tal). Han var så fin! Jag har bilder på honom, tyvärr var inte digitalkameran uppfunnen då.

Undrade varför jag svarat i en russtråd! :) Såg att den var gammal!

Ebon tävlade hoppning iaf tom LB om jag inte minns fel. En oerhört charmig hingst med mycket hingstkaraktär och en LÅÅÅÅNG lugg. Något som jag imponerades av som 11-åring! :D

Barocko 296 (född 1973) har lämnat en del spår efter sig i russaveln. Han blev far till 13 stambokförda döttrar och de godkända hingstarna Heron 372 (-81, död) och Jupard 388 (-83), Jupard är fortfarande i avel. Barocko var ostartad i trav och knappast heller någon framstående travförärvare - men han representerade udda blodslinjer (fri från welshblod) och lämnade exteriört ganska tilltalande avkommor. Barocko A-premierades 1987, ur avel 1991.

Ebon 335 (född 1977) var ganska sparsamt använd i aveln, han fick dock en godkänd son, Ripadals Elon 376 (som inte heller betäckt särskilt mycket) och sju stambokförda ston efter sig. Ebons tävlingskarriär i trav: 99 starter, 9-3-10, 6.305 kr, rekord 2.11,8. Inte heller Ebon är särskilt efterfrågad i travstammar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon som gjort det eller funderar på det? 😊 Vore superkul att se bilder och/eller höra era tankar och idéer kring det. En av mina...
Svar
18
· Visningar
1 001
Kultur Jag är rätt säker på att jag inte är den enda på forumet som skriver eller har drömmar om att en dag få ner den där romanen eller... 11 12 13
Svar
258
· Visningar
8 751
Senast: Mirre
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul... 2
Svar
21
· Visningar
2 293
Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka