Mineur
Moderator
Japp!Så fin! Är det sibir?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp!Så fin! Är det sibir?
Nej nej, förlåt jag var otydlig. Jag bara berättade om Alices färg, och varför jag blev intresserad av katters färgerNu hänger jag inte med, tror du han har fel färg i stamtavlan? Agouti och tabby är väl olika sorters mönster?
Han är rätt tydlig blågolden vad jag har förstått, samma som hans pappa. Tabbymönstret blir ju rätt otydligt när han är så långhårig tyvärr haha Carsten är också med som exempel på sin färg på sibiriskakatten.se , där står det att det är en rätt ovanlig kombo.
Aha då är jag med!Nej nej, förlåt jag var otydlig. Jag bara berättade om Alices färg, och varför jag blev intresserad av katters färger
Från vad jag tolkade på hemsidan så är tabby begreppet om ränder på katter övht, under det så finns det olika mönster (som du säger) varav en är agouti. Men som du säger så gör långhår saken svårare att se vad för mönster det egentligen är.
Jag har ingen tvekan om att din Carstens färg, blev bara nyfiken och funderade lite högt
Så himla fin teckningVisa bifogad fil 143014
De övre från 3-5 månader och på de nedre bilderna är han 5-6 år
Åh ja, där syns det bättre! Jag hade nog fel.Aha då är jag med!
Okej, de kan ha både tabby och agouti alltså? Trodde det var antingen eller haha sån djungel.
Mönstret var ju tydligare när han var liten, nu är det bara på benen och pannan det syns lite..
Visa bifogad fil 142905
Typ 15 veckor gammal här, lite tydligare mönster än nu iallafall!
Underbara allihop!Visa bifogad fil 143063
8-16 veckor vs 3-6 år Förvånansvärt lika sig! Sjukt vad svårt det var att hitta bilder där dom inte såg ut som en sur farbror(Sixten), som om kameran skulle få en snyting(Disa), eller en säl(Sauron)