Barnvagn i baksätet

wii

Trådstartare
Är det ok att ha barnvagnen (chassit) i baksätet, om man spänner fast det m säkerhetsbältet?

Den går bara inte in i baksätet på bilen

Hon menar säkert att den inte går in i bagaget.
Självklart måste man kunna lasta även inne i bilen, vagnen är ju inte värre än en tung väska eller liknande. Men jag hade nog dragit fast med något mer än bara bältet, exempelvis spänt ner mot golvet med spännband, finns säkert möjlighet att fästa i golvöglor/framstolen.

Oj, menar så klart att den går inte in i backluckan , men går in i baksätet.

Ok :-) tur att det är ok att gör så, är bara för en kort period.

Jag hade bytt bil. Även om det är en kort period barnet behöver vagn (0-3år?) så är min erfarenhet med två barn att ett rymligt bagautrymmet är bra att ha.

Jag hade liggdelen i baksätet varje gång jag åkte.

När jag inte orkade krångla in sittdelen i bagaget senare så hände det titt som tätt att den åkte i baksätet.

Ser faktiskt inte vad problemet skulle vara?

Sen låter det betydligt billigare att byta vagn än att byta bil :D

Mvh Miks

Jag hade liggdelen i baksätet varje gång jag åkte.

När jag inte orkade krångla in sittdelen i bagaget senare så hände det titt som tätt att den åkte i baksätet.

Ser faktiskt inte vad problemet skulle vara?

Sen låter det betydligt billigare att byta vagn än att byta bil :D

Mvh Miks
Jag är jättegnällig med lös last i bilen. Mjuka, lätta saker som kläder är för mig helt ok löst men annat vill jag ska sitta fast. I ts fall är det svårt att föreställa sig. Jag vet inte hur bilen ser ut och hur vagnen placeras. Finns risk att den vid sidokollision far in i bilbarnstolen exempelvis är svaret nej, jag hade inte satt den så. Dock går den biten relativt lätt att ordna. Jag menar, det är ju ofta bara att placera extra remmar runt den.

Jag är jättegnällig med lös last i bilen. Mjuka, lätta saker som kläder är för mig helt ok löst men annat vill jag ska sitta fast. I ts fall är det svårt att föreställa sig. Jag vet inte hur bilen ser ut och hur vagnen placeras. Finns risk att den vid sidokollision far in i bilbarnstolen exempelvis är svaret nej, jag hade inte satt den så. Dock går den biten relativt lätt att ordna. Jag menar, det är ju ofta bara att placera extra remmar runt den.
Ok! Jag utgick nog från mig själv och min bil. När liggdelen låg i baksätet så stod den liksom där den stod. Så tajt är min bil. Sittdelen tryckte jag ner så att den stod mot passagerarstolen = gick inte att rucka!

Och jag är som du! Noga med att prylar inte kan fara iväg som projektiler vid en krock! Voltar man har man nog problem oavsett :down:

Mvh Miks

Ok! Jag utgick nog från mig själv och min bil. När liggdelen låg i baksätet så stod den liksom där den stod. Så tajt är min bil. Sittdelen tryckte jag ner så att den stod mot passagerarstolen = gick inte att rucka!

Och jag är som du! Noga med att prylar inte kan fara iväg som projektiler vid en krock! Voltar man har man nog problem oavsett :down:

Mvh Miks
Jag svär på att min styvfar stod bakom gardinen och skrattade när jag spände fast lådor och grejer med spännande i bilen för ett år sedan. Hade ju inget lastgaller :rofl:

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 977
Senast: Guldaskig
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 723
Senast: Grazing
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 186
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 499
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar