Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag lagade samma mat till oss som till Rasmus men saltade inte. När han blev 8 månader började han med "saltad" mat som korv och köttbullar och stekt mat. (Men jag brukar skära det i små tärningar och koka för de är mkt enklare och går snabbare)
Jag ger Sam lite av det vi får, fast inte det som är saltat eller jättestarkt. Han älskar att pilla med majs och kokta morotsbitar. (fast nu är han inne i nån utvecklingsperiod och vill varken ha gröt, fruktpurée eller något annat från sked, helst bara bröstmjölk och kanske lite banan)
Jag läste nånstans att någon gav barnet samma mat för att de då förknippade lukten av maten med maten. Lite konstigt om det luktar köttfärsås och så får man fiskmos liksom
Ja testa definitivt om hon tycker om det. Ger er lite mer matro också
Brödbitar är toppen (typ mitten av mjukt bröd i små små bitar) och överkokta grönsaker i små bitar som de kan plocka med själv. Det blev mycket lättare när Sam klarade av pincettgreppet, då tycker de det är roligare att hålla på.
Hundavel & Ras Jag har sagt det tidigare, jag _antar_ att SKK valt sina illustrationer av vad som är ok och inte ok baserat på den BOAS-forskning som...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.