Barnmatsrecept.

Elinkan

Trådstartare
Min dotter är snart 6månader och nu är det dags att börja äta lite mer "mat" istället för grönsaks och fruktpureér, men inspirationen tryter.

Vore kul om vi kunde dela med oss av våra barnmatsrecept!!

Sv: Barnmatsrecept.

http://www.lagabarnmat.se/

Jag lagade samma mat till oss som till Rasmus men saltade inte. När han blev 8 månader började han med "saltad" mat som korv och köttbullar och stekt mat. (Men jag brukar skära det i små tärningar och koka för de är mkt enklare och går snabbare)

Den här är också bra tycker jag

http://barnmatsbloggen.blogspot.com/

Jag ger Sam lite av det vi får, fast inte det som är saltat eller jättestarkt. Han älskar att pilla med majs och kokta morotsbitar. (fast nu är han inne i nån utvecklingsperiod och vill varken ha gröt, fruktpurée eller något annat från sked, helst bara bröstmjölk och kanske lite banan)

Jag läste nånstans att någon gav barnet samma mat för att de då förknippade lukten av maten med maten. Lite konstigt om det luktar köttfärsås och så får man fiskmos liksom :D

ja så har nog vi tänkt lite oxå. Försöka passa in vår mat med hennes lixom. Vi har inte börjat ge henne nån plockmat alls, kanske är dags =)

Ja testa definitivt om hon tycker om det. Ger er lite mer matro också ;)

Brödbitar är toppen (typ mitten av mjukt bröd i små små bitar) och överkokta grönsaker i små bitar som de kan plocka med själv. Det blev mycket lättare när Sam klarade av pincettgreppet, då tycker de det är roligare att hålla på.

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 600
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 923
Senast: gulakatten
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 856
Senast: Miiikaela_
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel