Barnlås på lådorna...

Sv: Barnlås på lådorna...

Prova att vända på handtaget så den pekar nedåt. Har stoppat några barn ett tag ialla fall då det kräver lite annan teknik. Det är svårare att föra handtaget åt sidan och uppåt för små knattar.
Minns att vi hade sådana handtag när mina syskon var små.
Själv fick jag låsa ytterdörren när dottern var liten annars öppnade hon den och tog en "egen" promenad. Ävertyslysten som hon var så var sådana inte bara utanför huset :p
Toaletten är faktiskt en av dom saker hon inte har haft "roligt" med. Spisknappar däremot :crazy:
 
Sv: Barnlås på lådorna...

Precis som om det skulle räcka?? har du barn själv??

Räcker gör det kanske inte, men det är en bra idé.

Mina barn har fått en egen låda där ofarliga saker fått ligga, så man kan plocka i och plocka ur i all oändlighet. Men jag har haft spärrar på resten av lådorna (typ knivlådan...).
 
Sv: Barnlås på lådorna...

Menade inte att låta arg, men min son nöjer sig inte med en låda utan ska in överallt och rota.... han har "godkända" lådor men tycker han att dessa är kul??? NEJ naturligtvis inte. Ungefär som fjärren till TV en får han ha den andra inte, är den han får ha kul??? nej....
 
Sv: Barnlås på lådorna...

Har någon tips på hur man barnsäkrar toaletten? :crazy:

Vi har skruvat av och vänt på dörrvredet, så att det pekar uppåt. Då går inte dörren att öppna som vanligt för klåfingriga barn. Har gjort så med toadörren och dörren ner till källaren. Tröttnade på den roliga leken "WC-testa allt man kommer över och se om det flyter kvar när man spolat"...och den andra favoriten "börja med att skrubba toan med toaborsten och fortsätt sen att borsta tänderna med den och avsluta med att skvätta av toaborsten i alla rummen". :devil:
 
Sv: Barnlås på lådorna...

Ja, ytterdörren låses alltid här också, annars traskar han ut på trappan och ska hälsa på kissarna eller leka i leran.. Phu..

Jag ska be hans pappa att vända på dörrhandtaget, så kanske vi får en längre tidsfrist innan han faktiskt kan öppna det själv också, OCH sen nå upp till spolknappen :crazy:
Häromdagen var vattnet i toaletten ROSA när jag skulle gå på toa.. Blev lite smått konfunderad, och tittar mig omkring och ser att han lämnat spår efter sig - en godisask han fått tag i! Tur det inte var något som kunde fastna och orsaka stopp i alla fall..
 
Sv: Barnlås på lådorna...

Ja, den där toaborsten verkar vara den absoluta favoritleksaken hos många barn :D :crazy:

Framför allt att dra ut den i övriga huset och städa golv, eller försöka uppmuntra den busiga hunden att leka med den..

Apropå det så gav han hunden en "ryggkliare" igår i plast, och hejade sen på honom när han tuggade sönder det.. Dom där två är terrorister ihop alltså.
 
Sv: Barnlås på lådorna...

Visst är dom härliga??? Detta är väl kanske något man får stå ut med ett tag??
 
Sv: Barnlås på lådorna...

*KL*

Vi låter Vikke (17 månader) härja i alla lådor och skåp i köket som han når, kemikalier & mediciner är placerade i låsta skåp högre upp, knivarna står i knivställ högt upp. Varje dag får vi rensa upp bland mängder av plastpåsar, köksredskap, folie, bestick, nappflaskor etc som han spridit så tjusigt över lägenheten... (Förutom de mängder duplo som han också placerar lite varstans).
Vi hade tillfälligt lås på lådorna ett tag, men den lilla ligisten kom snabbt på hur man med våld hade sönder låsen, så vi gav permanent upp :angel:.

Vikke får dessutom upp alla dörrar, även med uppvända handtag, han kan till och med låsa upp ytterdörren själv, så vi har fått haspa dörren till badrummet + att ytterdörren alltid låses med det övre låset också. Gouch säger jag bara, mer än en gång jag haft hjärtat i halsgropen. Och det där med toalettborsten känner jag igen :D.
 
Sv: Barnlås på lådorna...

Sebastian är också lite väl smart för sitt eget bästa :crazy: Han behöver bara växa någon centimeter till, sen kommer han att få upp grinden till trappan.. Han vet precis hur man gör redan nu, men han når bara ena delen av öppningsmekanismen än så länge. Han försöker sig på att klättra över den istället..

Jag hoppas verkligen inte att han listar ut felvända handtag, för jag orkar inte åka och leta upp hasp att köpa, lyckas montera den och allt det där. Jag är riktigt usel på det verkligen.

Toaborsten står i fönstret i badrummet just nu, dit når han inte förrän han växt om mamma (Alternativt lär sig klättra upp på tvättmaskinen först ;)), och alla kemikalier etc är ju bortplockade. Men det är rätt så irriterande med saker o toaletten förstås :p
 
Sv: Barnlås på lådorna...

Just ja, jag trampade för övrigt på en sån satans duplobit tidigare idag. Hade bråttom, såg den inte, och trampade rakt över den i full fart. AJ!
 
Sv: Barnlås på lådorna...

Vi har ingenstans att ha toaborsten där Vikke inte når den, ingen lämplig fönsterkarm eller så :crazy:. Får hänga upp den på väggentyp! Som en såndär tjusig modern konst! I förra veckan kom han gående med toaborsten i högsta hugg, viftandes så att vatten stänkte över vardagsrummet. Så sträcker han fram den till mig och säge "Hä mamma!", så generös :angel:.

Ja ajaj för duplobitar. Idag satt Vikke uppe på vardagsrumsbordet och kastade duplo på sin far, som i sin tur var så upptagen av sin bok att han inte ens märkte att han blev attackerad. Då blev Vikke så arg att han kastade ett helt duplohus på honom.
 
Sv: Barnlås på lådorna...

Ni får bygga en snygg hylla på väggen, och köpa en designad toaborste, så blir det säkert asbra :D

Låter som din kille också har humör så det räcker och blir över. Samma är det här.. Jag vet inte allt jag fått kastat på mig för att han inte fått som han velat :crazy: Det som gjorde mest ont var dock när han slog en gardintyngd (Panelgardiner du vet) i mitt bakhuvud för att jag inte vaknade tillräckligt fort.. Terrorist var det ja.
 
Sv: Barnlås på lådorna...

Sebastian är också lite väl smart för sitt eget bästa :crazy: Han behöver bara växa någon centimeter till, sen kommer han att få upp grinden till trappan.. Han vet precis hur man gör redan nu, men han når bara ena delen av öppningsmekanismen än så länge. Han försöker sig på att klättra över den istället..

Jag hoppas verkligen inte att han listar ut felvända handtag, för jag orkar inte åka och leta upp hasp att köpa, lyckas montera den och allt det där. Jag är riktigt usel på det verkligen.

Toaborsten står i fönstret i badrummet just nu, dit når han inte förrän han växt om mamma (Alternativt lär sig klättra upp på tvättmaskinen först ;)), och alla kemikalier etc är ju bortplockade. Men det är rätt så irriterande med saker o toaletten förstås :p
Det går aldeless utmäekt att ta haspen från förntrena, dom som man har utvändigt.:angel:
 
Sv: Barnlås på lådorna...

God morgon!

Nu är det barnlås monterat på i princip alla lådor i köket. :devil:
Gissa om min lilla "affekt-kramps-pojke" har haft utbrott. Han har slängt sig på golvet och skrikit hysteriskt tills läpparna blivit blå. Lilla hjärtegrynet... Idag så har han dragit i en låda, så gav han upp och gick och lekte med något annat istället...

Nu ska jag sätta barnlås på skåpluckan till datorn (den blåa "på-knappen" är ju såååå spännande att trycka på). Även här har vi fått lyfta upp toaborsten (äckliga barn!!!)... Peppar peppar så låter han faktiskt gardinerna vara, trots att de är i precis lagom "dra-höjd".

Tjingeling!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp