Barnkläder

Tradera

Jag vägrar demonstrativt kolla på flickkläderna på tradera :p tittar hellre på pojkkläderna. Jeans används flitigt till vår ettåring då det är slitstarkt men hon har något enstaka i rosa som hon hade som nyfödd och något med lite ljusare färger nu som kan tyckas som tjejkläder.

Fast egentligen är ju inte bekymret för TS könsneutralt eller ej utan att hon inte vill ha barnkläder med starka färger eller mönster alls. Könsneutralt finns ju faktiskt massor men däremot inte lika mkt i naturfärgat. T ex HM kan funka dock.

På Ellos finns det en hel del från Vertbaudet som skulle kunna passa in på dina önskemål. Nu såg jag att nyaste babykollektionen verkade innehålla en del starka färger men om du tittar igenom sortimentet tror jag du kan hitta en hel del enfärgat i milda färger med eller utan diskreta tryck.

Tack så mycket för alla tips. Jag spanar runt för fullt. Och ja det är mest starka färger och mönster som är ett stort problem för mig men oavsett så kommer jag nog aldrig frivilligt klä vårt barn i en enda färg från topp till tå som jag ser många andra göra där ute. ;)

Tack så mycket för alla tips. Jag spanar runt för fullt. Och ja det är mest starka färger och mönster som är ett stort problem för mig men oavsett så kommer jag nog aldrig frivilligt klä vårt barn i en enda färg från topp tills tå som jag ser många andra göra där ute. ;)
Spana in Koolabah! Kanske faller dig i smaken, slog det mig.

Tycker också det är svårt att hitta kläder, allt är det tryck och krimskrams på. Speciellt 6åringen här hemma är svår att hitta byxor till, kollar man på killavdelningen så är de allra flesta för stora i midjan, tittar man på tjejavdelningen är de ofta bra i storlek men med allt möjligt trams på.

Det borde väl vara en klädavdelning bara för barnkläder. Inte uppdelat öhvt efter kön. Efter storlek möjligtvis.

Mini har mycket randigt, han passar jättebra i lila men det är svårt att hitta lila kläder utan blommor och fjärilar.

Jag kollade runt lite efter fler märken som kanske kunde passa (ja, jag gillar att titta på kläder :D).

Absorba
122448.jpeg

Lillelam
124397.jpeg
124407.jpeg

LIVLY
132374.jpeg
105637.jpeg

Mini a Ture (mycket kanske, men vet inte hur du kände med mönster alls ... de har en del omönstrat också)
135964.jpeg

Petit Bateau
136814.jpeg

Det här är ju lite dyrare grejer, men det finns ju å andra sidan en begagnatmarknad för sådant med.

Vet inte om någon skrivit det redan, men kika på Zara ! Jag handlar nästan alla mina barns kläder därifrån. Pomp de Lux har också fina kläder, men de har tyvärr inga bebiskläder.

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 631
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar