Barnfråga = Brytfråga?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Det är möjligt att det är klassiskt, men jag vill ha "klart bakåt", innan jag går in i nytt.

Förskollärare.
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Det tycker jag med, att det borde.

Visst hon behöver kärlek, och jag älskar ju henne till 110%.

Män är inga maskiner. Vi behöver oxå kärlek. Vi har oxå känslor.

Iallafall jag.
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Inte_Ung skrev:
Känner och känner.
Jag tänkte nog mest på att man inte skall se loppet som kört efter 35

Nej så behöver det ju inte vara men nu handlade det ju om att tjejen i fråga uppenbarligen k ä n d e att hon vill ha barn nu. Inte huruvida det är fysiskt möjligt eller ej.
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Vincent Vega skrev:
Jag förstår däremot INTE, varför man vill ha barn med mig just NU, i det läget jag befinner mig i?
För att hon älskar dig!:love:

Hade hon inte älskat dig utan haft dig till "avelshingst" så hade du kanske redan varit pappa igen, på pappret i alla fall. Så det kan du nog helt ta bort!

Jag tror fullt och fast på att hon inte vill vänta för länge, för henne kanske det passar utmärkt just nu och om du är "färdig" om några månader så kanske det är bäst att börja nu ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Jag kan förså henne. Dels är hon 33, o fertiliteten minskar ju med åldern. Jag kan tänka mig ett barn till, och den dag min sambo o jag säger att vi vill ha ett till vill jag sätta igång direkt! För det är jobbigt vara gravid, strul med jobb, du vet att det kan hända precis vad som helst under en graviditet och även efteråt. Det är inte bara att OK nu kör vi o så går tiden o nio månader senare kommer en knodd. Vill jag ha ett barn till vill jag 'sätta igång' direkt! Vill inte ha det framför mig att om ett år...då...

Nu försökte jag förklara lite hur hon kanske känner sig...
Varför hon har svårt sätta sig in i din situation....

Själv skulle jag aldrig 'tvinga' min sambo skaffa en till.
Jag kan tänka mig en om nåt år sådär, vet inte vad han tycker.
Kanske blir jag ledsen om han inte vill ha en till, eller så ska man vara glad för den man fått. Men aldrig mot hans vilja, man måste vara överens så man kan hjälpas åt. I synner het när man har barn sen tidigare, de kräver sin tid.

Ingen lätt situation...
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

En sak tycker jag att du gör fel i era diskussioner: du säger att du inte vill tänka på det här nu, kan inte sätta dig in i tanken, inte har tankarna där.

Vore jag hon skulle jag bli skogstokig på att du tog dig rätten att på egen hand sätta dagordningen, rätten att bestämma när frågan får diskuteras.
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Se till att Du använder kondom annars är väl risken stor att hon bara råkar bli med barn.

Jag måste säga att jag tycker hon är jättejobbig. vad menar hon med att kompromissa ? Det verkar extremt svartvitt, antingen barn nu eller inget alls, men det är ju inte så det är.

Du har ju sagt att du behöver att par månader för att få ordning på saker och ting, DET är väl inte så lång tid.
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Helt rätt... Det passar helt perfekt för henne just nu.

Hoppas du har rätt, att hon älskar mig, med hennes panik för detta, får mig att tro att hon bara älskar "en viss del" av mig, om man säger så ;) .

:banana: Visst jag övar gärna och ofta men hört så många som säger följande... "Andra barnet... Det bara att rysta kalsongerna i sovrummet, så var det klart"

Vågar inte skjuta skarpt än.....
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

...och istället för att chatta här kan han ju faktiskt ta sig lite tid att tänka över det, om det nu verkligen är TIDEN som brister...
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Men tvärtom (= hela tiden) är ok?
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Vincent Vega skrev:
Men tvärtom (= hela tiden) är ok?

När det gäller frågan barn eller inte så - ja. Det är den största frågan man har att hantera som par. Så som jag ser det finns den på dagordningen i samma stund som endera parten aktualiserar den.

Jag förstår om hon tror att du inte vill. Även jag tror att du inte vill. Du hade kunnat säga "Ja, jag vill att vi försöker få barn men vi kan inte göra det förrän om x månader" (eller hur lång tid det nu tar med ditt jobb).

Det du säger i stället är, om jag fattat det rätt, är "vi kan inte ens prata om det förrän om x månader". Det hade inte jag heller köpt.
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Japp, helt rätt, jag är med i den matchen.

Tack!
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Jag är alldeles övertygad om att hon älskar dig, annars skulle hon öht inte vilja ha barn med dig. Jag menar, det är ju där tanken föds, för att man älskar någon så otroligt mycket.

Mitt råd till dig är att du tar dig tid att prata med henne och verkligen LYSSNA på vad hon har att säga, hennes tankegångar kring det hela. Du kanske har kört fast lite i ditt sätt att tänka "inte just nu, om ett par månader, bara inte nu".

Försök få till en tvåvägs-kommunikation, gärna över en romantisk middag i hemmets lugna vrå. Ta dig också en riktig funderare innan du tar det här samtalet, tänk på vad som är så himla farligt med att börja tillverkningen nu om du ändå känner att du skulle vara psykiskt redo om ett par månader. Det är inte alls så att du bara behöver skaka kalsongerna så är hon gravid, det är väldigt individuellt och det kan ju faktiskt vara så att det redan är försent.

Tänk på hur det skulle kännas.....
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Det vet man inte, ni tillsammans har inte barn tidigare! Ni kanske inte ens "matchar" varandra :(
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Aha,

Så du menar att skaffa barn, bör man kunna tänka igenom på ett par timmar en fredagmorgon.

Kanske du kan, Inte jag.
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Vincent Vega skrev:
Aha,

Så du menar att skaffa barn, bör man kunna tänka igenom på ett par timmar en fredagmorgon.

Kanske du kan, Inte jag.

Men hallå där!!
Var det inte du som redan var klar med att du VILL ha barn med henne "bara inte just nu"...?

Hur ligger det till egentligen??:mad:
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Yamaha skrev:
Men hallå där!!
Var det inte du som redan var klar med att du VILL ha barn med henne "bara inte just nu"...?

Hur ligger det till egentligen??:mad:
Ja, nu börjar man fundera lite. Läste även rubriken "Barnfråga = Brytfråga?" igen och funderar lite till.

Vincent, är det så att du söker en anledning till att bryta med henne?
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Hur det ligger till...

Det har jag skrivit.... :confused:

Fattar inte vad du menar?


-------------------------------------------------------

Jag ville ha lite tankar om detta, och det har jag fått oxå.

Passar på att tacka alla som tagit sig tid med mig.
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

*knapplån och fundering rakt ut i luften*

Alltså, det finns väl egentligen aldrig några rationella anledningar till att skaffa barn, nånsin?

Det är dyrt, man får inte sova på nätterna, man måste ibland vab:a, kvinnans kropp förändras (till det sämre enligt våra ideal), måste kanske köpa nya bil, flytta till större, kan inte gå på krogen spontant, etcetcetc...

Så varför skaffar man egentligen barn när man tänker efter?
 
Sv: Barnfråga = Brytfråga?

Nej inte från min sida.

Men jag fick höra igår att "vill inte du, så får jag hitta nån annan".

Det är väl brytfråga för henne då, känner jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet att detta är en fråga som ligger många varmt om hjärtat och kan förstå varför. Men för mig är det ingen självklarhet. Frågan är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 850
Senast: Viva
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 184
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 202
Senast: ako
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 070
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp