Barnförsäkring, sliter snart mitt hår...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Cita

Trådstartare
När barnet går på dagis och skola så fattar jag det som att de där har en försäkring.
Men när barnet är nyfött tills det börjar på dagis, vad behöver man för försäkring då?
Mamma och pappa sa att de aldrig haft en försäkring på oss barn.

Nu har ju jag en liten Tyra och ska ju självklart ha en barnförsäkring på henne om man ska ha det.

Har ni era försäkrade/oförsäkrade? vart tycker ni man får bäst försäkring?

:banana:
 
Sv: Barnförsäkring, sliter snart mitt hår...

Min dotter har Trygg-Hansas "Trygga-barn"-försäkring. För oss var det självklart att försäkra henne direkt (och nuvarande "på-G-bebis" har en försäkring redan i magen...)

Har bara positiva erfarenheter av mitt försäkringsbolag (har samlat alla försäkringar där)
 
Sv: Barnförsäkring, sliter snart mitt hår...

Vi har genom sambons fack, medlemsbarn heter den. Går genom folksam. Kolla med ditt/erat fack om det finns någon tilläggsföräskring där ni kan teckna. Oftast gör det de.

Förövrigt är väl inte skolförsäkringen direkt täckande..menar att: den täcker väl bara för skador vid olyckfall, inte för sjukdom. Enligt statistik är det fler barn som får bestående men av en sjukdom än av en skada, därför bör man ävennom dom har skolförsäkring även täcka upp med en privat försäkring. Kommunens barnförsäkring är ju också bara gällande under verksamheten, inte under fritid som jag förstått.
 
Senast ändrad:
Sv: Barnförsäkring, sliter snart mitt hår...

Det är klart att man ska ha en försäkring på barnet. Allra viktigast är själva sjukdelen, om barnet av någon anledning inte blir arbetsför så har den ju inte hunnit jobba upp någon sgi utan får minimibelopp om man inte har en försäkring. De flesta stora bolag har kombinerade sjuk/olycksfallsförsäkringar för barnet. Jag rekommenderar att ta maxbelopp åtminstone tills man hunnit vara på 4-årskontroll (och gärna även efter förstås).
 
Sv: Barnförsäkring, sliter snart mitt hår...

Ja barnförsäkring är för mig ett måste! Sjukdommar kan dyka upp tidigt, och skador oxå för den delen... Så vi har försäkrat våra så fort de har fötts..
 
Sv: Barnförsäkring, sliter snart mitt hår...

Min egen försäkring gäller även för barnet (sjukdom). Men vi har en särskild olycksfallsförsäkring som gäller tills han blir 18 år. Har den inte varit använd före 18 årsdagen får han ut en viss summa pengar då han bli 20 år.
Med tanke på att vi redan besökt akuten 3 gånger på grund av olycksfall med våran 2-åring och allt har hänt hemma. Vi har inte behövt använda försäkringen ännu som tur är men vi hade aldrig vågat vara utan.
 
Sv: Barnförsäkring, sliter snart mitt hår...

Den försäkringen som skola/dagis har täcker oftast endast skoltid, och är bara olycksfall.

Jag har mina barn försäkrade både för sjukdom och olycksfall privat.
Det är viktigt att titta på belopppen och verkligen fundera på när de faller ut.

En halv miljon kan tyckas mycket, men det krävs nästintill total handikapp för att få ut det, därför kan det vara bra att ta ett stort belopp, man kan inte bygga om huset tex för 50000 om barnet inte längre kan gå.
 
Sv: Barnförsäkring, sliter snart mitt hår...

Gäller den även för ersättning p.g.a. barnets arbetsoförmåga? Har aldrig stött på en försäkring som gäller två personer (såvida det inte är en ren gruppförsäkring av något slag).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 429
Senast: Destiny_D
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 950
Senast: mars
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 951
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp