Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?
Vanligt och vanligt. Visst, 10-15% av barnen drabbas av kolik vilket alltså innebär att 85-90% inte gör det och du menar att blivande föräldrar mer eller mindre ska förvänta sig att få ett kolikbarn och planera livet därefter?
Fallet TS tar upp är ett extremfall, men du menar på fullaste allvar att vi männi... nej, förlåt blivande föräldrar ska planera våra liv efter extremfall?
Varför är det bara blivande föräldrar som ska planera sina liv efter extremfall? Varför ska inte alla som funderar på att bo i flerfamiljshus tänka svängen: Vad händer om jag utsätts för störningar en längre period? Hur klarar jag av det? Hur ska jag bäst tackla det? Ska jag utsätta mig för risken?
Mig veterligen går det inte att garantera ett bostadsområde utan barn, det vore diskriminering som så många påpekat innan. Så hur ska ni ha det? Antingen så får ni som ni vill eller så får ni som ni vill. För oss som inte accepterar sömnlösa nätter i månader får bara ta det. Eller så ska det lösas "på plats" istället för att förplanera och tänka efter före. Men lösa sig på plats innebär att det då inte finns en lösning utan att man får ta det som det är, som ni alla sagt nu. Hade man bara förplanerat så slipper man sådana här scenarion där folk känner sig manade att flytta.
Det är faktiskt vanligt att få ett kolikbarn. Det är definitivt inte worst case scenario och något alla föräldrar borde vara beredda på, för allas skull.
Vanligt och vanligt. Visst, 10-15% av barnen drabbas av kolik vilket alltså innebär att 85-90% inte gör det och du menar att blivande föräldrar mer eller mindre ska förvänta sig att få ett kolikbarn och planera livet därefter?
Fallet TS tar upp är ett extremfall, men du menar på fullaste allvar att vi männi... nej, förlåt blivande föräldrar ska planera våra liv efter extremfall?
Varför är det bara blivande föräldrar som ska planera sina liv efter extremfall? Varför ska inte alla som funderar på att bo i flerfamiljshus tänka svängen: Vad händer om jag utsätts för störningar en längre period? Hur klarar jag av det? Hur ska jag bäst tackla det? Ska jag utsätta mig för risken?