Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Mig veterligen går det inte att garantera ett bostadsområde utan barn, det vore diskriminering som så många påpekat innan. Så hur ska ni ha det? Antingen så får ni som ni vill eller så får ni som ni vill. För oss som inte accepterar sömnlösa nätter i månader får bara ta det. Eller så ska det lösas "på plats" istället för att förplanera och tänka efter före. Men lösa sig på plats innebär att det då inte finns en lösning utan att man får ta det som det är, som ni alla sagt nu. Hade man bara förplanerat så slipper man sådana här scenarion där folk känner sig manade att flytta.

Det är faktiskt vanligt att få ett kolikbarn. Det är definitivt inte worst case scenario och något alla föräldrar borde vara beredda på, för allas skull.

Vanligt och vanligt. Visst, 10-15% av barnen drabbas av kolik vilket alltså innebär att 85-90% inte gör det och du menar att blivande föräldrar mer eller mindre ska förvänta sig att få ett kolikbarn och planera livet därefter?

Fallet TS tar upp är ett extremfall, men du menar på fullaste allvar att vi männi... nej, förlåt blivande föräldrar ska planera våra liv efter extremfall?

Varför är det bara blivande föräldrar som ska planera sina liv efter extremfall? Varför ska inte alla som funderar på att bo i flerfamiljshus tänka svängen: Vad händer om jag utsätts för störningar en längre period? Hur klarar jag av det? Hur ska jag bäst tackla det? Ska jag utsätta mig för risken?

Jag håller precis med om ditt tankesätt. Stora livsangörande beslut i livet där att skaffa barn möjligtvis är det största planerar man för. Om det så bara handlar om att ha en buffert att hyra ett tillfälligt boende bygga extra ljudisolering i sin hyresrätt för om det behövs, vilket inte kan vara något omöjligt mål att uppfylla på relativt kort tid för någon som anser sig ha råd att skaffa barn.

Ska vi som arbetar och utbildar oss för att i framtiden ha en bra och stabil ekonomi innan vi väljer att skaffa barn bli få krokben av de som vill ha en gullig liten bebis så snabbt som möjlig, som kanske innan de ens har en egen stabil inkomst, eller har en så låg inkomst att den inte ger något utrymme för oväntade scenarion mm?

Bara för att man utbildar sig och arbetar innan man skaffar barn betyder det inte att man hinner bli lastgammal. MEN om man upprepade gånger blir utmattad pga. man inte får sova ordentlig så kan det säkerligen innebära att det tar längre tid att slutföra sin utbildning.

KL.
Hur F*N ska man som student ha råd att bo någon annanstans än i en lägenhet? Visst kan man kanske jobba innan man börjar plugga, OM man har tur och får ett jobb utan mer än en gymnasial utbildning. För oss som INTE ha den turen så borde studier vara den kloka vägen att gå. För den delen så måste man ju bo någonstans när men jobbar också och för att orka jobba mer än 100% så krävs det nog också att man får sova de flesta nätterna. Men ni kanske tycker att jag skulle ha satt mig och rullat tummarna och struntat i plugg och jobb förra hösten när grannungen vrålade ca halva dygnet i flera månader?

Det är väl lämpligt att ha en liten buffert för oförutsett.
Det kan ju hända massor av saker när man har barn.
Så mycket kostar inte extra isolering eller några månader i ett alternativt boende.

För att den andra föräldern jobbar är ju irrelevant? Man flyttar gärna isär just under en väldigt jobbig period när det kanske är som viktigast att vara tillsammans? Låter super, verkligen.

Det är väl lysande att i alla fall den ena föräldern kan få sova litet och återhämta sig för att orka.
Sedan så kan man ju lösa av varandra litet så att båda kan få sova i alla fall någon gång.

Att ingen förälder och inte heller halva hyreshuset får sova tycker jag är en jättedålig lösning.

Det är väl lämpligt att ha en liten buffert för oförutsett.
Det kan ju hända massor av saker när man har barn.
Så mycket kostar inte extra isolering eller några månader i ett alternativt boende.

Självklart är det bra med en buffert, det säger jag inte emot. Vad gäller ljudisolering är det fortfarande något kräver kunskap. De flesta av oss har inte den kunskap som behövs för att ljudisolera på bästa sätt. Dessutom vidhåller jag att det är hyresvärdens uppgift att sköta den biten. Jag investerar inte pengar i någon annans lägenhet.

Det är väl lysande att i alla fall den ena föräldern kan få sova litet och återhämta sig för att orka.
Sedan så kan man ju lösa av varandra litet så att båda kan få sova i alla fall någon gång.

Det förutsätter att det går att växla på det sättet. Fortfarande tycker jag att det låter som en dum idé att separera när man har det som allra jobbigast.

Att ingen förälder och inte heller halva hyreshuset får sova tycker jag är en jättedålig lösning.

Jag tycker också att det är en jättedålig lösning att ingen ska få sova. Därav mitt förslag att störda hyresgäster och föräldrar går ihop och kräver att hyresvärden fixar ljudisolering! Fan så mycket mer konstruktiv än att störda grannar ska skicka störningsjouren på föräldrarna gång på gång på gång. Dåliga hyresvärdar finns det tyvärr gott om, men som ni så fint talat om flera gånger i denna tråd... det går att planera. Man väljer inte sina grannar men väl sin hyresvärd. Väljer man en dålig får man leva med att man löper större risk att få en besvärlig tillvaro.

*kl*

Jag är förvånad, och inte så lite chockad, att så många tycks anse att man inte ska "få" bo i lägenhet om man har småbarn.

Jag håller precis med om ditt tankesätt. Stora livsangörande beslut i livet där att skaffa barn möjligtvis är det största planerar man för. Om det så bara handlar om att ha en buffert att hyra ett tillfälligt boende bygga extra ljudisolering i sin hyresrätt för om det behövs, vilket inte kan vara något omöjligt mål att uppfylla på relativt kort tid för någon som anser sig ha råd att skaffa barn.

Investera hur mycket pengar du vill i någon annans lägenhet. Jag gör det inte. Värdehöjande investeringar får hyresvärden bekosta. Dessutom är det som sagt inte "bara" att ljudisolera. Vet du att det finns människor som utbildar sig för att kunna arbeta med att ljudisolera åt andra? Det är inte så bara om det ska göras på ett bra sätt.

Ska vi som arbetar och utbildar oss för att i framtiden ha en bra och stabil ekonomi innan vi väljer att skaffa barn bli få krokben av de som vill ha en gullig liten bebis så snabbt som möjlig, som kanske innan de ens har en egen stabil inkomst, eller har en så låg inkomst att den inte ger något utrymme för oväntade scenarion mm?

Jaja... vi är dåliga människor som inte har en halv miljon på sparkontot men stabil inkomst och en bra buffert har vi. Vi jobbar och utbildar oss. Och bildar familj, se en del kan göra det samtidigt men såklart bara vi dåliga människor som inte har råd att köpa en villa för 3 mille (vilket är vad de kostar här).

Bara för att man utbildar sig och arbetar innan man skaffar barn betyder det inte att man hinner bli lastgammal. MEN om man upprepade gånger blir utmattad pga. man inte får sova ordentlig så kan det säkerligen innebära att det tar längre tid att slutföra sin utbildning.

Nej, men för många kan det innebära just det. Varför tror du att åldern för förstföderskor ökar? Har det något med krav på utbildning, yrkeskarriär och boendekarriär att göra?

KL.
Hur F*N ska man som student ha råd att bo någon annanstans än i en lägenhet? Visst kan man kanske jobba innan man börjar plugga, OM man har tur och får ett jobb utan mer än en gymnasial utbildning. För oss som INTE ha den turen så borde studier vara den kloka vägen att gå. För den delen så måste man ju bo någonstans när men jobbar också och för att orka jobba mer än 100% så krävs det nog också att man får sova de flesta nätterna. Men ni kanske tycker att jag skulle ha satt mig och rullat tummarna och struntat i plugg och jobb förra hösten när grannungen vrålade ca halva dygnet i flera månader?

Du menar att det är ett stort problem med skrikande spädbarn i studenkorridorerna och i studentlägenheterna?

Och tro inte att vi föräldrar inte förstår hur viktig sömn är. Jag är inte bara förälder. Jag studerar och pluggar också. Det är ingen som säger att man ska behöva härda ut 20 timmars barnskrik varje dag, i det läget får man försöka lösa det (och jag förespråkar som sagt att man försöker hjälpas åt för att lösa problem istället för att skjuta över allt på föräldrarna och låta dem lösa allt plus betala fakturor från störningsjouren). Däremot så får man som hyresgäst i ett flerfamiljshus generellt tåla vissa störningar. Normalt barnskrik hör dit. Det är verkligeheten, det är så det är, passar det inte får man väl göra som Belethien hävdar att päron ska göra... bo inte i flerfamiljshus. Det krävs trots allt att man anpassar sig, kompromissar och är lite flexibel. Hör man inte till skaran människor som är sådan är flerfamiljshus inte ett lämpligt boende.

Jag har bott i hyreslägenhet sedan jag var 16 år och har aldrig någonsin varit med om några störningar som inte går att lösa som vuxna människor. Prata med varandra, vara förstående, hjälpsam, konstruktiv...

... de ska med boten och sitt upplysande besök motivera dem till att finna en lösning så reglerna efterföljs och grannar kan sova och sköta sina arbeten/familjer/skolor.
Ex avlägsna oljudet från huset. '

...
Om en förälder tar med sig oljudet och försvinner

Alltsa forlat, men det har ar helt sjukt. Ar du helt empatilos eller? Nej, jag ar inte ute efter nagon diskussion, jag var bara tvungen att saga vad jag kande!

Det finns en javligt bra anledning till att jag bor i en friliggande villa, det inser jag nu.

Självklart är det bra med en buffert, det säger jag inte emot. Vad gäller ljudisolering är det fortfarande något kräver kunskap. De flesta av oss har inte den kunskap som behövs för att ljudisolera på bästa sätt. Dessutom vidhåller jag att det är hyresvärdens uppgift att sköta den biten. Jag investerar inte pengar i någon annans lägenhet.

Så svårt är det inte.
Man kommer långt med att hänga täcken på väggarna, lägga tjocka mattor på golvet och klistra äggkartonger i taket.

Vad ni krånglar till det.
Som om ni är alldeles handfallna inför lösningar.

Det där är inte ett uttryck för empatilöshet.
Utan för rätten till nattvila.
Den har man faktiskt även om grannen får ett kolikbarn.

Man kan inte stänga ner ett helt hus med människor för att en familj tillhör de 10% som får ett barn som skriker oavbrutet i månader.
Visst är det mest synd om barnet .- men livet och världen omkring måste ändå fungera och leva vidare.
Den kan inte avstanna.

Investera hur mycket pengar du vill i någon annans lägenhet. Jag gör det inte. Värdehöjande investeringar får hyresvärden bekosta. Dessutom är det som sagt inte "bara" att ljudisolera. Vet du att det finns människor som utbildar sig för att kunna arbeta med att ljudisolera åt andra? Det är inte så bara om det ska göras på ett bra sätt.

Självklart ska hyresvärden se till att alla lägenheter är tillräckligt ljudisolerade för normalt förekommande oljud. Men jag förstår att inte alla hyresvärdar vill lägga massor på att ljudisolera alla lägenheter extra ifall att det kanske kommer att bo ett barn/bebis dör som kommer att vråla större delen av dygnet med en volym på närmare 100 decibel flera månader i sträck. Men jag kan tycka att föräldrar till ett sådant barn borde vara intresserade av att investera en liten slant (kan inte vara mycket mer än 10-15 000kr om man anlitar en snickare och fixar det på 1 vägg i 1 rum) i lägenheten för att INTE störa sina grannar i onödan om de nu inte vill/kan flytta och lägenheten redan är tillräckligt ljudisolerad för vad som krävs vid normala förhållanden.

Jaja... vi är dåliga människor som inte har en halv miljon på sparkontot men stabil inkomst och en bra buffert har vi. Vi jobbar och utbildar oss. Och bildar familj, se en del kan göra det samtidigt men såklart bara vi dåliga människor som inte har råd att köpa en villa för 3 mille (vilket är vad de kostar här).

Jag har skrivit att någon är en dålig människa, men det verkar som om många i den här tråden tycker att de som är föräldrar har all rätt i världen framför alla andra som inte har barn redan. Du tycker alltså att det är helt ok om jag på grund av våra ena grannars barn inte skulle klara min utbildning i tid eftersom jag inte får sova innan tentor, föreläsningar mm? Dvs lägga krokben. (Tack och lov inget som hänt, jag höll mig på fötterna)

Nej, men för många kan det innebära just det. Varför tror du att åldern för förstföderskor ökar? Har det något med krav på utbildning, yrkeskarriär och boendekarriär att göra?

Jag vet mycket väl att det finns en problematik i det, har läst både reproduktion och embryologi. Efter 30 så försämras äggkvalitén ganska snabbt. Börjar man plugga inom något år efter studenten så har jag svårt att se vilken utbildning man ska gå för att vara över 30 när man är klar. Jag tycker att det är helt ok att folk bor i lägenhet nr de skaffar barn, men de måste ha alternativa lösningar om det skulle hända något oväntat som gör att det inte fungerar. (hyra stuga, ljudisolera, flytta till bättre lägenhet el. område, promenera ute med barnet mm.) För det är väl inte grannarna som ska behöva flytta för att någon råkar ut med ett oväntat problem med ett barn?

Du menar att det är ett stort problem med skrikande spädbarn i studenkorridorerna och i studentlägenheterna?

Tror du att det finns sånt boende så det räcker till ALLA studenter i ALLA städer? Jag har redan bott i korridor i 3 år och vet precis vilka störningar som förekommer där och har råkat ut för de flest av dem, dock inte under varje natt i 6 månader. Ringde aldrig störningsjouren även om jag var bra sugen den gången grannen under mig började sin egen guitarherokonsert på högsta volym kl 2 på natten innan jag skulle skriva en 30 hp tenta, tack och lov däckade nog han inom nån timme. Eftersom jag är sambo nu så skulle korridorsrum eller 1:a vara lite trångt, sen bor jag inte heller i samma stad som jag pluggar i så NEJ vi har inte mycket att välja på.

Och tro inte att vi föräldrar inte förstår hur viktig sömn är. Jag är inte bara förälder. Jag studerar och pluggar också. Det är ingen som säger att man ska behöva härda ut 20 timmars barnskrik varje dag, i det läget får man försöka lösa det (och jag förespråkar som sagt att man försöker hjälpas åt för att lösa problem istället för att skjuta över allt på föräldrarna och låta dem lösa allt plus betala fakturor från störningsjouren). Däremot så får man som hyresgäst i ett flerfamiljshus generellt tåla vissa störningar. Normalt barnskrik hör dit. Det är verkligeheten, det är så det är, passar det inte får man väl göra som Belethien hävdar att päron ska göra... bo inte i flerfamiljshus. Det krävs trots allt att man anpassar sig, kompromissar och är lite flexibel. Hör man inte till skaran människor som är sådan är flerfamiljshus inte ett lämpligt boende.

Ja jag tycker att de ska lösa allt. Vad ska jag göra för att få tyst på deras barn? Men jag har ALDRIG ringt störningsjouren eftersom jag inte kan se vilken nytta det skulle göra. Jag kan tåla NORMALT barnskrik några timmar någon natt ibland. Jag har inte sett att Belethein har skrivit det, men har inte lusläst heller, jag uppfattar det som att hon tycker att det är föräldrarnas ansvar att se till att grannar inte blir störda av mer än normalt skrik från barn. Sen hur de gör så har h*n föreslagit: flytta till bättre ljudisolerad lägenhet/fristående villa, ta ut barnet när det skriker som värst, hyra stuga. Ett av dessa alternativ är gratis och att köpa villa är dyrt, dvs. det finns alternativ för alla plånböcker.

Jag har bott i hyreslägenhet sedan jag var 16 år och har aldrig någonsin varit med om några störningar som inte går att lösa som vuxna människor. Prata med varandra, vara förstående, hjälpsam, konstruktiv...

Det är ju bra. Om du blir störd av en granne som inte bor i samma trapphus/port bryter du dig så in genom porten för att kunna knacka på och berätta för dem att du blir störd? Tar föräldrar illa upp om man påpekar att deras barn håller en vaken halva nätterna och att man gärna ser att de gör något år det?

För det första: Hur du har fått till det att jag pratar om att bli knäckt av barnaskrik vet jag inte riktigt?

För att det är trådens ämne? :confused:

Men å andra sidan kan ingen komma och säga att det är en nyhet eller ens försöka andas att det är synd om en. Det är inte mer jobbigt för dig än för alla andra människor som haft ett kolikbarn, vilket genom åren varit många. Men däremot ska massor av föräldrar sätta på sig offerkoftan trots att man själv valt att skaffa barn är för mig helt ofattbart konstigt. Föräldrar som klagar att de inte får sova mer än 4 h per natt, mammor som gnäller över att barnet skriker så fort man inte är nära etc. Stackars dem.

Jag har inte hört några mammor gnälla i denna tråd alls. Jag och några andra har försökt förklara för personer som inte förstår det här med kolik - vem som drabbas, hur det drabbar osv - hur det kan upplevas. Däremot finns det en del användare som iklär sig rollen av hypotetiska grannar. DEM är det synd om! :)

Att någon ids be dem att låta hårt arbetande människor i lägenheterna bredvid sova, fy skäms.

Intressant hypotes. Så här är det i mitt hus: 5 av 10 jobbar inte alls, de lever på bidrag. Jag och min man hör till de som jobbar hårdast. Vi har båda fast jobb sedan många år, varav min man är professor och har en lång och framgångsrik forskarkarriär bakom sig. Vilket också, förhoppningsvis, gör att vi anses socioekonomiskt kapabla att skaffa barn i dina ögon. (och om inte, who cares.)

För det andra: Det jag försökt förklara är att om man planerar sin familjesituation och ser till att inte skaffa barn förrän man åtminstone kan hitta en vettig, trevlig och ljudisolerad lägenhet så skulle man inte bara ta hänsyn till sina medmänniskor men också ha en tillräckligt bra ekonomisk sits för att ta hand om ett barn.

Jag vill att du nämner en enda familj vid namn som du vet har köpt en extra ljudisolerad lägenhet för att slippa störa sina grannar vid ev. kolikbarn. Det låter som om det är något alla gör, ungefär som att de köper skötbord. Go ahead!

Den här tråden blir bara mer och mer absurd. Men ganska underhållande.

Det där är inte ett uttryck för empatilöshet.
Utan för rätten till nattvila.
Den har man faktiskt även om grannen får ett kolikbarn.
.

Men jag tror inte att N01 har störts av några kolikbarn - snarare hundar och vuxna grannar. I ett konstruerat tankeexempel visar hon prov på empatilöshet som för mina tankar vissa psykiatriska diagnoser.

Så svårt är det inte.
Man kommer långt med att hänga täcken på väggarna, lägga tjocka mattor på golvet och klistra äggkartonger i taket.

Vad ni krånglar till det.
Som om ni är alldeles handfallna inför lösningar.

Inte alls handfallna, vi är bara sådana som vill få saker ordentligt gjort och ljudisolering ligger varken på mitt eller makens fat.

Att du ringde EN störningsjour i landet (och dessutom gav med största sannolikhet din vinkling och attityd till problemet) innebär inte att du har fått någon rätt att uttala dig om de alla störningsjourer och hyresvärdar över hela landet.

Vet du vad som blir artiklar i tidningen, Belethien? Jo, företeelser som starkt avviker från det normala. Det här var ett extremfall där störningsjouren, av någon anledning, blev sista försöket att få bukt på problemet. Det betyder inte att det är ett normalt förfarande. Det betyder inte att det är rättsligt hållbart heller. Eftersom ALLA spädbarn skriker under sina första år, och föds ungefär 100000 barn om året, och det fortfarande inte har drivits något rättsfall kring detta, säger det 1) att de allra, allra flesta människor inte har problem med skrikande barn, kolikdrabbade eller inte, samt 2) att det inte är särskilt lönsamt att driva sådana fall, eftersom det så uppenbart är något man får stå ut med.

Självklart ska hyresvärden se till att alla lägenheter är tillräckligt ljudisolerade för normalt förekommande oljud. Men jag förstår att inte alla hyresvärdar vill lägga massor på att ljudisolera alla lägenheter extra ifall att det kanske kommer att bo ett barn/bebis dör som kommer att vråla större delen av dygnet med en volym på närmare 100 decibel flera månader i sträck. Men jag kan tycka att föräldrar till ett sådant barn borde vara intresserade av att investera en liten slant (kan inte vara mycket mer än 10-15 000kr om man anlitar en snickare och fixar det på 1 vägg i 1 rum) i lägenheten för att INTE störa sina grannar i onödan om de nu inte vill/kan flytta och lägenheten redan är tillräckligt ljudisolerad för vad som krävs vid normala förhållanden.

Du kan tycka det, ja. Jag tycker att värdehöjande investeringar ska göras av lägenhetens ägare.

Jag har skrivit att någon är en dålig människa, men det verkar som om många i den här tråden tycker att de som är föräldrar har all rätt i världen framför alla andra som inte har barn redan. Du tycker alltså att det är helt ok om jag på grund av våra ena grannars barn inte skulle klara min utbildning i tid eftersom jag inte får sova innan tentor, föreläsningar mm? Dvs lägga krokben. (Tack och lov inget som hänt, jag höll mig på fötterna)

Nej, jag har aldrig skrivit att det skulle vara okej. Hade du läst alla mina inlägg hade du vetat jag absolut inte är av den åsikten. Jag anser att man försöker lösa problem tillsammans, när de uppstår.

Jag vet mycket väl att det finns en problematik i det, har läst både reproduktion och embryologi. Efter 30 så försämras äggkvalitén ganska snabbt. Börjar man plugga inom något år efter studenten så har jag svårt att se vilken utbildning man ska gå för att vara över 30 när man är klar. Jag tycker att det är helt ok att folk bor i lägenhet nr de skaffar barn, men de måste ha alternativa lösningar om det skulle hända något oväntat som gör att det inte fungerar. (hyra stuga, ljudisolera, flytta till bättre lägenhet el. område, promenera ute med barnet mm.) För det är väl inte grannarna som ska behöva flytta för att någon råkar ut med ett oväntat problem med ett barn?

Bra, då förstår du varför en del av oss skaffar barn innan vi fått råd att köpa hus. Alla börjar inte plugga direkt efter studenten. Jag tillhör en av de som inte började plugga på universitetet förrän flera år efter studenten. Maken likaså. Vi tillhörde skaran "äldre studenter" och för min del har studierna dragit ut på tide pga. sjukdom och dödsfall i familjen.

Och varför är det bara blivande föräldrar som ska ha alternativa planer i livet? Som jag redan frågat tidigare, varför ska inte andra än blivande föräldrar ha en plan B utifall något skulle skita sig och de måste lämna lägenheten en period?

Tror du att det finns sånt boende så det räcker till ALLA studenter i ALLA städer? Jag har redan bott i korridor i 3 år och vet precis vilka störningar som förekommer där och har råkat ut för de flest av dem, dock inte under varje natt i 6 månader. Ringde aldrig störningsjouren även om jag var bra sugen den gången grannen under mig började sin egen guitarherokonsert på högsta volym kl 2 på natten innan jag skulle skriva en 30 hp tenta, tack och lov däckade nog han inom nån timme. Eftersom jag är sambo nu så skulle korridorsrum eller 1:a vara lite trångt, sen bor jag inte heller i samma stad som jag pluggar i så NEJ vi har inte mycket att välja på.

Nej, det tror jag inte men man kan ju söka sig till studentlägenheter om man är rädd för småbarnsskrik. Man får leva med andra störningar då, men de är ju mycket lättare att göra något åt än barn. Worst case scenario så är det lättare att vräka en student som inte sköter sig än en barnfamilj.

Det är ju bra. Om du blir störd av en granne som inte bor i samma trapphus/port bryter du dig så in genom porten för att kunna knacka på och berätta för dem att du blir störd? Tar föräldrar illa upp om man påpekar att deras barn håller en vaken halva nätterna och att man gärna ser att de gör något år det?

Nej, jag tar reda på portkoden (inte så svårt här iaf) och går in och pratar med dem. Jag tror de flesta föräldrar kan förstå att grannar blir störda av barngråt och jag tror de flesta gör vad de kan för att förhindra det. Jag tror dessutom att de flesa är tacksamma för hjälp, råd och stöd. Mindre tacksamma för störningsjouren.

Inte alls handfallna, vi är bara sådana som vill få saker ordentligt gjort och ljudisolering ligger varken på mitt eller makens fat.

Jag tycker mest att du verkar snål och lat som anser att hyresvärden skall lösa problemet åt dig.
Varför skall hyresvärden investera i något som bara behövs tills att barnet växer ur koliken?
Och vad är det för fel på tillfälliga lösningar av typen tjock textil?
Täckena kan ni ju använda till att sova under sedan.
De är jättebilliga på Jysk.

Jag tycker att föräldrar borde få hjälp av BVC i första hand. Det är inte alls säkert att alternativa boenden är särskilt praktiskt. Min man och jag delade tex upp nätterna, jag hade vak fram till 03 och han därefter fram till morgonen.

Ja BVC är rätt plats att söka hjälp på.
Att ljudisolera ett rum skulle ju hjälpa för föräldrar som gör som ni.
Då så fick ju även den "lediga" föräldern en tystare sömn.

Det är inte så svårt att improvisera litet ljudisolering.

Ja BVC är rätt plats att söka hjälp på.
Att ljudisolera ett rum skulle ju hjälpa för föräldrar som gör som ni.
Då så fick ju även den "lediga" föräldern en tystare sömn.

Det behövdes inte i vårt fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka