J
För det andra: Det jag försökt förklara är att om man planerar sin familjesituation och ser till att inte skaffa barn förrän man åtminstone kan hitta en vettig, trevlig och ljudisolerad lägenhet så skulle man inte bara ta hänsyn till sina medmänniskor men också ha en tillräckligt bra ekonomisk sits för att ta hand om ett barn. Klarar man inte av, ekonomiskt, att hitta en vettig lägenhet i ett vettigt område (och därmed kunna slopa argumentet om att man blir rädd att gå ut när det är mörkt därav får grannarna stå ut med skriken) så bör man tänka och vänta om innan man skaffar barn. Det har inte enbart med ljudisolation vid eventuella problem att göra utan ger även en bra framtid för barnet.
Nu lär det bli ramaskri men jag tycker faktiskt inte att alla ska skaffa barn hursomhelst. Jag tycker att man ska avstå om man inte ens har råd att skaffa sig en vettig ljudisolerad hyresrätt. Och att man kan vänta tills man har en. Eller helt enkelt inse sina begränsningar och försöka hitta en lösning som inte innebär att man blir en stor börda för sina grannar.