Barnen fick inte komma in...

tgd

Trådstartare
Usch, blev så illa berörd idag när sonen berättade om när han förra veckan (på sin pappa-vecka) var och lekte till sin kompis och kompisens föräldrar var arga på sin son så barnen fick inte komma in!! Vi har full vinter här... Min son blev hämtad av sin far efter tre timmar som sonen och pappan kommit överrens om så stelfrusen och förstås skeptisk att leka med den här kompisen igen, men det andra barnet är ju fast i detta, är ju hans föräldrar som han bor med :cry: Barnen i fråga är 8 resp. 10 år och dom bor en par km från varandra och går inte i samma skola, leker inte tillsammans speciellt ofta. Jag har tidigare reagerat på när jag träffat den här pojken att han från min synvinkel sett varit väldigt hårt hållen och mycket lekförbud, utegångsförbud och sånt. Gången innan min son varit dit var han illa berörd över att mamman sagt till sin son "kom nu för satan och ät" :crazy: och att som min son sagt, föräldrarna inte är så snälla med sonen där :(

Sv: Barnen fick inte komma in...

Föräldrarna gjorde ju absolut fel om din unge fick stå ute och frysa..
Dom kunde ju iaf ha ringt och sagt till pappan att nu får han hämta ungen för att "unge2" varit dum..

Men på ett sätt gjorde dom ju oxå rätt, när jag väl hade utegångsförbud så fick jag inte heller ta hem kompisar.. Det var en bra läxa man lärde sig..

F

Men på ett sätt gjorde dom ju oxå rätt, när jag väl hade utegångsförbud så fick jag inte heller ta hem kompisar.. Det var en bra läxa man lärde sig..

Nu hade ju inte unge 1 utegångsförbud, utan ingångsförbud! En åttaåring och en tioåring var tvingade att vara ute i 3 timmar i sträng kyla! Herregud, om det varit mitt barn så hade jag blivit bindgalen...Han hade inte fått leka hemma hos den kompisen nåt mer. En åttaåring och en tioåring som blir utestängda kan nog hitta på både ett och annat rackartyg för att de är arga och ledsna (jag tänker på att hänga i affärer och göra sattyg)

ja precis, kommer inte på tal att mitt barn far dit igen! Mitt barn är det yngre av dem.

Vi har VINTER här och enligt min son hade pojken varit och frågat om de skulle få komma in men pappan sade nej varje gång pga att deras pojke varit olydig. Ingen var förstås heller ute med dom här småpojkarna utan de var lämnade ute själva. Ingen större skada skedd för min pojke, han kom ju därifrån när hans pappa kom och hämtade honom på den bestämda tiden, men jag blir tryckt av tanken på hur den andra pojken egentligen har det hemma... :cry: Det har inte funnits i min värld att barn vintertid i modern tid inte skulle få komma IN i sina hem pga olydnad. Fem minuter medan nytvättade golv torkar hade ju varit en förståelig orsak.

Jag håller med att de hade möjlighet att hunna med mycket under tre timmar, när jag var i den ålder hade jag nog rymt!

Vad än pojken kan ha hittat på, så föräldrarna tyckte att det var en bra idé att de inte fick gå in på tre timmar, så tycker jag att det är galet!

Har inga egna barn, men så beter man sig inte emot ett barn. :eek:

Vad tänker du göra, jag antar att du inte tycker det är bra att din son leker något mer hemma hos dem?
Men stackars grabben med sådana föräldrar!
För även om vi inte vet hela historien så ger det här mig en dålig magkänsla...

Varma kramar på din son och dig som hamnat i den här soppan!

Jag tycker det låter alldeles fruktansvärt :eek: och anmälningspliktigt!

Det här måste du anmäla.
Om de kan göra så när någon annan är där så vad får han inte utstå ensam?

Låt pojken få chansen till en delvis lycklig barndom iallafall, ring socialen direkt på måndag morgon och berätta vad du vet och be dem kolla upp hur det egentligen står till hos familjen.

Tack för era inlägg! Jag kommer att kontakta socialen, ni har bekräftat att det bara inte är jag som är känslig och överreagerar. Ifall socialen är meddelade tidigare om "konstigheter" för den här berörda pojken så är det inte bortkastat med ett till meddelande. Tillräckligt många "små" händelser meddelade kan ju faktiskt leda till att det kommer hjälp till undsättning i någon form för den berörda pojken.

Vill du vara anonym så ring från en telefon som inte visar sig på "skvallerbyttan" annars är soc tvungen att uppge det de vet om anmälaren.

Vad ledsen man blir när man hör sånt. Stackars barn! :cry:

Vad min dotter än hittat på så skulle jag ALDRIG förbjuda henne att komma IN hemma. Möjligtvis att hon inte skulle få gå leka med kompisar på ett tag, men så bråkig har hon som tur är aldrig varit.
Men en flicka som gick på dotterns skola innan (mamman och dottern fick gå under jorden efter ett par månader pga pappan) berättade liknande saker. Där var dock soc redan inkopplat och flickan hade stödfamilj. Likväl fortsatte det, och pappan ville ha mitt telefonnummer så att flickorna kunde leka. Men det fick han så klart inte, som tur är.
Men där kunde han också bli arg och kicka ut barn hon lekte med (och låsa dörren, men det var bara kompisen) och sen fick det barnet vara därute och vänta på föräldern, han slog flickan och mamman och en massa hemskheter.

Soc har stöttat mamman mycket där och hjälpte henne att få skyddat boende osv så i det fallet fungerade det faktiskt. :)

Nu har flickan det ganska bra ändå, hon har samma stödfamilj som min dotter så de träffas ibland. (liten värld)
Jag hoppas att pojken kan få hjälp och får känna sig trygg

Ja, skulle tro att flickan du berättar om levde i liknande omständigheter som den här pojken. Så vitt jag vet är det problem med periodvis alkoholmissbruk i hemmet av ena föräldern sen urminnes tider tillbaka (föräldrarna är äldre, jag är 37 och de är nog mer än 10 år äldre än mig) samt minns även ett rykte för flertalet år sedan som sade att mamman och barnet fått ta sin tillflykt till ortens skyddshem. Det känns så tragiskt att barn i välfärdssamhällen år 2010 skall behöva växa upp under otrygga förhållanden :(

Så skönt iallfall att flickan du berättar om, du själv och din dotter åtminstone fått ett slut på fortsatt elände och inte fortfarandes lever kvar i det!

Jag tycker att du har ett stort hjärta! :love:
Förutom att bli orolig och förbaskad för att ditt barn fått frysa, så har du dessutom tagit tag i att hjälpa ett barn som uppenbarligen är i en utsatt situation. :bow:

Stackars den pojken för hur han lever, men lyllos samma pojke för att han bjöd hem just din son att leka! :idea:

Ja, skulle tro att flickan du berättar om levde i liknande omständigheter som den här pojken. Så vitt jag vet är det problem med periodvis alkoholmissbruk i hemmet av ena föräldern sen urminnes tider tillbaka (föräldrarna är äldre, jag är 37 och de är nog mer än 10 år äldre än mig) samt minns även ett rykte för flertalet år sedan som sade att mamman och barnet fått ta sin tillflykt till ortens skyddshem. Det känns så tragiskt att barn i välfärdssamhällen år 2010 skall behöva växa upp under otrygga förhållanden :(

Hur har det gått?

Nåt liknande hände min bonusdotter på 12 år i höstas.
Hon skulle vara med en kompis efter skolan. Föräldrarna vet att sambon jobbar till kl 20 och tidigast kan hämta henne 20.30 på vägen hem.

Det spöregnade och hon hade bara skolkläder.
När sambon skulle hämta henne stod hon på utsidan och var kall och genomblöt. Kompisen hade tydligen inte städat sitt rum och fick då inte ta in nån, så de drev runt ute från 15-20.30 när sambon kom. Ingen mat, ingenting!!
Och de visste att hon inte kunde ta sig hem förrän sambon kom.

Nu fick ju tjejen de var hos gå in, men inte sambons dotter som inte hade nåt med bråket att göra. Skumma människor!!

De gånger min dotter tagit hem kompisar till ostädat rum, så har de antingen fått städa det ihop eller så har kompisen fått titta på tv tills dottern blivit klar.
Så har hon förstått att det är smartare att städa det den dagen man bestämt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 844
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 467
  • Artikel Artikel
Dagbok Var så nära i tiden som för ett halvår sen typ bombsäker på att jag inte ville ha fler barn, av främst praktiska skäl. Har funderat...
2
Svar
20
· Visningar
3 454
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar