Sv: Barnaga - när börjar man?
Jag håller med dej om att det psysiska är värre.
När jag hade sagt till min pappa den där dagen så slog han mej aldrig mer, för jag fanns inte.
Ingen i min familj pratade med mej längre, min bror som då var drygt två år gömde sig under min säng ibland och kröp fram när jag kom hem för att få en kram, han visste att han inte fick men jag hade ju tagit hand om honom sedan han föddes och var den enda "mamma" han visste om.
Jag fick ingen mat, inga kläder, nej jag fanns inte.
Inte förren jag 13 år gammal en dag skulle gå till mitt rum, min pappa stod i vägen så jag bad honom flytta på sig.
För första gången på flera år pratade han med mej, han sa -en dag kommer jag slå ihjäl dej...
Jag gick till skolkuratorn dagen efter, jag vägrade åka hem, socialen hade inget ledigt fosterhem så de tyckte att jag skulle åka hem till min pojkvän "tills jag fått mina griller ur huvudet" för inte trodde socialen på mej, han sa att han kände min pappa och att han aldrig skulle göra någon något alls
Sedan den dagen fick jag inte komma hem så jag levde på gatan, bodde hos kompisar osv.
För mej var drömmen om barn det som höll mej uppe, drömmen om att få ge all den kärlek jag hade inom mej. Drömmen om någon att älska som mina föräldrar aldrig kunde ta ifrån mej eller hota att förstöra.
Jag visste ju precis hur man inte skulle göra och tänkte att det är väl bara att göra tvärtom, och det har faktiskt fungerat.
Det var en märklig känsla när mina egna barn blev runt 13 år, tanken på att de skulle klara sig själva var helt absurd.
Jag visste inte vad en bra förälder var men jag visste hur det kändes att bli behandlad som mina föräldrar behandlade mej och jag lovade mej själv att aldrig kränka mina barn så.
Jag har många gånger tänkt som du, att jag kunde ta allt det där om jag hade vetat att jag var älskad, men att veta att så inte var fallet det gjorde ont.
Jag vet barn som fick pengar eller saker för att de skulle "hålla sig ur vägen" och jag tänkte att även det hade varit bättre än den där totala avsaknaden av medmänsklighet.
Än idag kan jag inte förstå varför man skaffar barn om man ändå inte orkar med dem utan slår dem medvetslösa? Varför ber man inte om hjälp?