Kryddelydd var tydlig med att utifrån den information som getts senare i tråden har ett fel begåtts.Jag tycker att det låter väldigt anmärkningsvärt att fritids lämnar ett barn till en person de inte uttryckligen fått tillåtelse att lämna ut till.
Sen håller jag med dig om en sak: jag tycker inte att det vore konstigt utan snarare fullt naturligt att en 12åring och en 9åring går hem själva tillsammans. Men oavsett hur pjoskig fritids tycker att föräldrarna är så är det inte fritids sak att besluta om.
Tycker Kryddelydd beskriver det många i tråden som inte tycker det är värt att hetsa upp sig för troligen tänker. Säkert har det blivit missförstånd som gjorts att det blivit fel, för fel har begåtts absolut. Men det lär troligen gå smidigare att ta upp det med personalen än springa till rektorn direkt.
Kl. Tror man utgår från sin egen situation också i en sån här tråd. Jag har själv en åtta och nioåring och tittar jag på deras kompisar vet jag ingen som inte hade varit kapabel att ta hand om sig själva några timmar. Speciellt inte med en äldre bror. Även mina barn är ensamma hemma några timmar, t.ex idag när jag jobbar och de fick välja om de ville gå på fritids eller inte. Men vi bor i ett bondesamhälle, det hade aldrig funkat om ungar inte kunde ta hand om sig själva några timmar i den åldern.