Barn som smittar, friska??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barn som smittar, friska??

Grejjen är att FK godkänner inte VAB för annat än sådant som det står i denna dära Broschyren att barnet måste vara hemma för.
Så ibland kan det bli svårt att hålla barnen hemma för att de smittar p.g.a. att föräldrarna inte kan vara utan inkomst under den tiden.

Sv: Barn som smittar, friska??

Själv skulle jag inte lämna mina barn till skola eller dagis om dom smittade, men det är lätt för mig att säga..
Nu har jag inget barn på dagis men om jag haft det.. Min man och jag jobbar omlott så det är alltid någon hemma. Jag kan förstå dom som inte har råd att vara hemma utan VAB-ersättning. Eftersom läkarna tycker att barnen inte behöver vara hemma så skriver dom ju inga sjukintyg; därmed ingen sjukersättning..
Lite grann en ond cirkel. Jag förstår dagispersonalen men också föräldrar som inte har råd att vara hemma..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Mitt barn fyller snart två år och gör sin första vinter på förskola. Just nu är vi mitt inne i säsongens första magsjuka. Mitt barn blev...
2
Svar
38
· Visningar
5 288
Senast: et_flickan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 093
Senast: Skorpion76
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 178
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama