Barn som namnger-

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glamoroza ox

Trådstartare
djur, dockor, blivande småsyskon m.m.

Vad ville ditt barn ge för namn?

Vi (min syster & jag) hade i går lite roligt åt min 4-åriga dotter som fick lov att namnge några av syrrans höns & ankor.

Anka nr 1. Emma - helt okey namn.
Höna nr 1. Vita lamm - :confused:
Alla fjäderfän av manligt kön fick heta det gemensamma namnet Pettersson
Sen fick två andra hönor heta Jenny & Moa efter moster & dottern själv.
 
Sv: Barn som namnger-

jag känner en liten tjej som gav sina två kaniner namnen "lille skutt" och SKALMAN! :rofl:
 
Sv: Barn som namnger-

Min son har en mjukis apa som han döpt till Stene...
Dottern har bla andra en rosa gris som hon döpt till Annika Svensson ( undrar vart hon fick det ifrån, vi känner ingen med det namnet alls!).
Hon har även en liten mjukis säl , den har hon döpt till Bilstol! Gissa om man var brydd när hon mitt i natten frågade efter bilstol.....knasiga barn...
 
Sv: Barn som namnger-

Sonen, idag 14, gillade inte nallar som liten. Men en fattade han tycke för, det var en sådan här aktivitetsnalle, med en massa spännen, knyten, knappar och saker. Han var då 2.5 år och var mycket hos doktorn pga återkommande öroninflammationer.

Hans nalle fick helt sonika heta Doktorn.

När dottern var 1.5 fick hon sin första docka i julklapp av mormor och morfar. Den skulle förstås namnges. Jag var ganska säker på att den skulle få heta Moa, då kusinerna nyligen hade fått en kusin som hette så och det var Moa för hela slanten hemma. Döm om min förvåning när hon högtidligt döpte dockan till Britta! Jag vet fortfarande inte säkert var hon fick det ifrån.

När hon gick ut tvåan i somras hade hon en massa teckningar och utgjorda böcker med sig hem. En av teckningarna föreställde Britta och det var en liten berättelse till hur hon fått den mm. Hennes mormor arbetar i skolan och hade fått syn på teckningen och gjorde anspråk på den, vilket dottern meddelade mig när hon kom hem med den. Jag gömde undan den och ramade sedan in den så fick hon den i julklapp. Mycket uppskattat! :)
 
Sv: Barn som namnger-

Vår dotter har döpt ett flertal djur här :p .
Katterna heter, Morsan, Larsson och Patch (en my little ponny häst:crazy: ).
Kaninerna heter Lilo .Stich och Yomba, hennes ponny som heter Maartje egentligen döptes snabbt om till Maya Hi.
Dottern är nu 4 år och hon började döpa när hon var 2år.
 
Sv: Barn som namnger-

*kl*
Kompisens dotter (runt 3 år) döpte sin kanin till BALANSGÅNGEN. När jag och min son såsmåningom tog över kaninen blev det nedkortat till Balansen.
 
Sv: Barn som namnger-

Min son (11 i år) har hittat på många namn till allehanda djur under årens lopp... De flesta har varit "vanlig" djur-namn, vi har haft kaniner som hetat Bambi, Chimmi, Stampe, Pontussa (snyggt va? Pontus var en flicka...)
Men... sen kom han in i en period då kaninerna fick byta namn ideligen, och det blev lite svårt för resten av familjen att hänga med i svängarna... T ex... Kaninen Stampe blev Batman, några dagar senare Superman, och sen Jupiter - eller var det Tellus, för att efter ytterligare någon vecka få namnet Totte? Till slut blev lösningen att ALLA han-kaniner heter numera NISSE, och honkaninen heter MADELENE.:rofl:

Hlsn Helena
 
Sv: Barn som namnger-

Jag har en guddotter som döpte sin kanin till Christer Pettersson... Jo... rätt gissat, det va när palme mordet va som mest aktuellt.
En annan guddotter döpte en kanin till "purvas" smaka på det namnet, Purvas.... det va hennes storebror som kom på det, men var tusan fick han det ifrån?:confused:

* Jenny *
 
Sv: Barn som namnger-

Jag dopte en mjukispingvin till Kent nar jag var liten. Vi kande ingen som hette sa.

Annars hade jag ganska fantastilosa namn, tror jag. Typ Lammet och Hacke och sa vidare.

Men vad jag skrattade i denna traden :D Alskar barncitat och grejer!
 
Sv: Barn som namnger-

Min lillasyster döpte sin första docka till Hanton Anka... :rofl: .
Ingen aning om vad hon fick det ifrån.

Själv döpte jag mina dockor till Lisa och Mej :D .
 
Sv: Barn som namnger-

Dockan jag fick nar jag slutade med napp hette ocksa Lisa! Hon hade napp och skrek nar den inte var isatt ;) Hon luktade godis minns jag. Ah.
 
Sv: Barn som namnger-

Höll på att glömma:

När sonen var i 3-6 årsåldern hade han två låtsaskompisar. Inget Mollgan här inte. Nej, dom hette Bibu och Fälan och dom var ena hejare på att snickra för dom hjälpte sonen varje dag med att bygga ett stort hus. :cool:
 
Sv: Barn som namnger-

Min 4årige son ville att hans lillasyster skulle heta Pizza :crazy: :D
Nu blev det som tur var en Celma istället.

Hans låtsatskompis heter Jakob, men Jakobs pappa heter Frankenstein :confused: :p
 
Sv: Barn som namnger-

NÄr jag var i fyraårsåldern döpte jag mitt mjukdjur som såg ut som en liten hund med gul tröja och gul keps till Gose.... :smirk: Jag antar att det var för att jag tyckte va gosig eller nåt....

När jag hade tjatat till mig en kaninunge (kolsvart) så döpte jag henne till Barbie Paulina Kanin.... Barbie vet jag inte var det kom ifrån:confused: , gillade inte ens att leka med barbiedockor... Paulina blev det för att min favorithäst på ridskolan hette så.

:banana: :bump: :bow: :banana: :bump: :bow:
 
Sv: Barn som namnger-

Våran då 3 åriga son döpte kaninen till Nina (ganska logiskt)

Hittekatten fick heta Gunnel ! Också det ganska logiskt för den hittades vid en gubbe som heter Gunnar men det var ju en hona, och då ändrade han till Gunnel! Smart grabb man har!
 
Sv: Barn som namnger-

Jag döpte min mjukiszebra till Tröjan. Inte en susning om varför :) Men han heter så än idag :D
 
Sv: Barn som namnger-

-kl-
Våra senaste kattungar fick bl a namnen Nelson Mandela (Nellie) och Koffi Annan (Kolsvart) Kommer inte ihåg de två andra, men det var en terrorist (han klättrade på alla de andra) och en världsledare. Vi har också Ebba och Didrik. Hade två som hette Lillstrumpa och SysterYster. Mina barn är tonåringar men tycker det är kul att hitta på udda namn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjar troligen snart dotterns pappa höra av sig, gissar jag. Jag har blivit vän med hans mor, dotterns farmor alltså, och hans ena...
2
Svar
21
· Visningar
4 555
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hur fick era barn sina namn? Vi satt och pratade om det på Öppna förskolan idag och det är så kul att höra hur folk har tänkt. Mira...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 190
Senast: Breaktown
·
Övr. Barn Artikeln snodd från aftonbladet. Vi har ytligt bekanta som döpt om sin dotter efter dagisstart då det visade sig att det fanns en...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 280
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp