ameo
Moderator
Sv: barn som far illa
Det du har skrivit här till oss, är DET något av det som det bara är du som vet?
Går det kanske att skala av det ännu mer så att du blir oidentifierbar?
Skriv ett brev till soc om att du är lite orolig för hur det står till i den familjen och ge något kortfattat exempel t.ex att 10-åringen ansvarar för syskonen medan mamman jobbar.
Du behöver inte avslöja allt du vet, det kanske räcker att nämna ovanstående för att de ska öppna en utredning och då kommer förhoppningsvis resten fram också.
Jag undrar...tack för alla tips och råd.
har ju redan pratat med soc och ja man får anmäla anonymt men de uppg jag lämnar kommer stå i journalen som mamman har rätt att läsa.
de uppg jag kan ge är det ju bara jag som vet om.
jag kan och ska inte anmäla själv, jag får inte utsättas för någon form av stress då jag blir väldigt sjuk och hamnar på sjukhus.
kan låta knäppt kanske men så är det.
det är därför som jag vill kunna komma åt det här och hjälpa barnen ändå på annan väg.
det hjälper dem ju inte att jag åker in, då har de ju inte ens mig här.
måste vara väldigt försiktig.
men om jag pratar med fröken??
då kan ju hon prata med flickan och få fram lite som hon kan tala om för dem på soc?
åh det här är så svårt.
Det du har skrivit här till oss, är DET något av det som det bara är du som vet?
Går det kanske att skala av det ännu mer så att du blir oidentifierbar?
Skriv ett brev till soc om att du är lite orolig för hur det står till i den familjen och ge något kortfattat exempel t.ex att 10-åringen ansvarar för syskonen medan mamman jobbar.
Du behöver inte avslöja allt du vet, det kanske räcker att nämna ovanstående för att de ska öppna en utredning och då kommer förhoppningsvis resten fram också.