Barn på landet, lek utan körkort ?

W

Willebillebus

Är det någon mer som bor på landet utan körkort?

Jag har väl alltid tyckt det har varit lite tråkigt att inte ha körkort och varit på gång flera gånger, men alltid har något kommit ivägen,
nytt jobb, dåligt med pengar osv.

Men jag har haft min cykel och har dagis och jobb på cykelavstånd, men nu börjar krånglet..... Min son som nu är 4 1/2 år vill självklart börja leka med kompisar efter dagis, helger osv. Men kompisarna bor ju också lite utanför vilket betyder utanför cykelavstånd...:(

Nu har kompisarnas föräldrar fått skjutsa, vilket jag tycker är jättepinsamt....

Håller på med körkortet nu och hoppas ha det till vintern/senast våren, men hur ska man lösa det tills dess?
Finns det någon mer körkortslös mamma som har något bra råd.
Och även ni "andra" mammor som fått agera taxi, hur ser ni på detta?
 
Sv: Barn på landet, lek utan körkort ?

Jag har körkort...

Det är ju inte mycket du kan göra just nu... mer än att ta körkortet... Tycker att det verkar döden att bo på landet utan möjlighet att ta sig längre än cyckelavstånd själv...

Man kan ju erbjuda andra föräldrar som kör bensinpengar. Om det är nån som kör ofta..

Det är ju som det är just nu men det blir ju bättre....
 

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 790
Senast: Thaliaste
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 182
Senast: ako
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 190
Senast: Liran
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp