Barn och pussar

Sv: Barn och pussar

Delvis kl

Men det är ju skillnad på pussar och kyssar. Har ni missat det?

Kan inte svara för de andra men jag är både läskunnig och känner till skillnaden mellan pussar och kyssar ja.
Jag tror (hoppas?) att det är få som tycker det är ok att kyssa barn på mun...

Jag vet inte om jag skulle använda ordet perverst, men tycker också att det är "obehagligt" när barn (äldre än småbarn) ska pussas på mun. Och ja, för mig är pussar (på mun) något intimt med sexuell laddning. Därför pussar jag bara min sambo på mun.

Känner som du...!
Men som sagt, ska bli spännande att se sen hur det känns när min lilla är på utsidan......

Ja kanske känns det annorlunda då, men har svårt att tänka mig att det är något som skulle få följa med upp i högre ålder än "småbarnsålder".

Nej precis, det har jag oxå svårt att tänka mej facktist.....

Alla:
Som sagt tidigare..... Tror det har lite med vad man är uppväxt med att göra. Jag är inte från en familj som har pussats på munnen. Men med det menas inte att jag fått mindre kärlek än i en familj MED pussar på munnen. Så i denna fråga finns det inget rätt eller fel tycker jag, alla är vi olika, visst? :)

kl

JAg har jättesvårt för ömhetsbetygelser överhuvudtaget med någon annan än min make.
Skäms över det och försöker verkligen att va en mer kramig och gosig mamma men det går bara inte.
Det känns helt fel och tillgjort och jag tycker det blir så falskt. Dottern måste ju känna att det inte är äkta när jag pussat henne på mun.
När hon blev 8-9 år så sa jag till henne som det va, att mamma inte tycker om att pussa på munnen och nu får jag kindpussar och maken munpuss fast jag vet att han inte är förtjust i det heller.

Samtidigt som jag inte vill såra henne, för det är svårt att förklara varför jag pussar pappa på mun men inte henne, så känns det jobbigt för mig oavsett vad jag gör, pussa eller inte.
Men jag har även svårt för när hon kryper ner i sängen jämte mig, etc.

Vill inte känna så,men så är det bara

Det låter ju jättejobbigt att känna så mot sitt eget barn:cry:.
Har du någon aning om varför det blivit så? Har du pratat med någon utbildad om detta?

Ja det är en väldigt jobbig känsla:(
Har faktiskt inte pratat med ngn nånsin om detta. Det känns verkligen som en tabu sak, och jag skäms en hel del.

Min gissning är ju att det grundar sig i barndomen och bristen på ömhet av egna föräldrarna. Och kanske att jag va väldigt ung när jag fick barn och antagligen inte helt mogen för det.
JAg har aldrig varit den där "riktiga mammatypen".

Nu har jag blivit äldre och fått insikt i mitt problem men det känns nu lite som att det är försent. Dottern är redan 11 och mitt enda barn.

Vill tillägga att jag älskar henne oerhört mkt och skulle gå genom eld för henne så ingen missförstår och tror jag är en satkärring:crazy:
Jag ger henne allt jag kan , men tyvärr är den biten med känslosamhet spärrad.
Dock berättar jag istället väldigt väldigt ofta för henne hur fin och underbar hon är och att jag älskar henne väldigt mkt.
Får nog även förklara detta sen när hon blir äldre och kankse har mer förståelse.

kl

Jag har faktiskt aldrig någonsin ens tänkt att det är äckligt eller perverst att pussa på sina barn. Har inga egna barn ännu, men har i hela mitt liv fått massor av kramar och pussar av speciellt min mamma, men även pappa (dock slutade vi nog pussas på mun när jag var i tioårsåldern).

Senast i går fick jag en puss på kinden av min rara mor och kramar gör jag både pappa och mamma när jag träffar dem.
Är rätt övertygad om att jag kommer pussa på mina eventuella barn i framtiden. Delar gärna ut pussar till både mina hästar och hundar, även om det inte är på munnen så att säga, utan mer kinden/nosen. Personligen ser jag inte pussar som något sexuellt, utan mer en enkel kärleksgest.

Jag tror inte alls att det är försent! Och jag är helt övertygad om dina känslor för din dotter!

Jag skulle faktiskt rekommendera att du pratade med någon om det här, jag tror att ni har allt att vinna. Du och barnet har många år kvar och sedan kan det ju bli barnbarn!;)

Min pappa och jag pussas fortfarande men inga blöta och kladdiga utan bara en snabb mungipepuss. Låter hur snuskigt som helst när jag läser det haha. Mamma har jag inte pussat på munnen sedan jag var fem.

Mina döttrar är dock väldigt pussiga och den yngsta pussas med öppen mun (1 år) den älsta (4 år) pussas jättemycket med alla som tillåter det kan nästan bli jobbigt i bland när hon ska pussa på armar och händer och hänga runt benen på en.
Själv tycker jag nästan att kramar är mer intima en snabba pussar.

tack för uppmuntran:)

Och ni har rätt! Det är bara min egen skam som står i vägen!
Och jag vill ju inte att hon skall behöva känna likadant den dagen hon ev.får egna barn!

Kan lägga min åsikt till trådämnet oxå, jag anser inte att det skulle vara ngt sexuellt med att pussa sitt barn. Att det får en sexuell anspelning hos vissa ligger helt i dennes persons egna tankar, antingen av ngt i just barndomen som varit skamfullt med pussar eller ens egna tankar kring sexualitet.

Om ex. en 4årig pojke går fram och ger en 4 årig flicka en stor puss på munnen inte sjutton ser han ngt sexuellt i det! Inget barn ser ngt sexuellt i det, för dom är det närhet och en kärleksförklaring.

Sen om det hänger med upp i åldern beror ju på hur man är som person. Alla är inte lika. Särskilt i sociala sammanhang skiljer det sig ju ganska mkt.

Kan lägga min åsikt till trådämnet oxå, jag anser inte att det skulle vara ngt sexuellt med att pussa sitt barn. Att det får en sexuell anspelning hos vissa ligger helt i dennes persons egna tankar, antingen av ngt i just barndomen som varit skamfullt med pussar eller ens egna tankar kring sexualitet.

Ja det är väl klart att det ligger i personens egna tankar (vems annars) men att det skulle tyda på skamfulla minnen från barndomen bara för det håller jag inte alls med om? Då har du generaliserat på tok för grovt.

Det kan göra det. JAG tror att det kanske är ganska vanligt just när man är rädd för kontakt och sina känslor kring det. Att man har roten till det i minnen av barndomen.
Absolut inte hos alla,men i många fall.

*kl

Har läst igenom denna tråden och faktiskt blivit lite förvånad. Jag har aldrig sett någon äldre än kanske 3-4 som pussat sina föräldrar på munnen. Skulle jag se någon i tonåren eller äldre göra så skulle jag faktiskt tycka att det var väldigt konstigt, och jag tror det är den allmäna uppfattningen i min umgängeskrets. Det känns onaturligt för mig och något som jag absolut inte skulle vilja göra, och då har jag inga problem med kramighet etc utan är en ganska fysisk person annars med människor jag tycker om. Pussa på munnen vill jag helt enkelt inte göra om det inte finns något sexuellt intresse, det känns fel. Någon jämförde med att de brukar pussa på sina djur också, och det gör jag också, men skulle aldrig pussa min hund på munnen tex utan på pannan eller liknande. Det kan iofs ha endel med min bacillskräck att göra ;).

I min familj har det varit kramar och på sin höjd har jag fått en puss på kinden av min mamma. När jag får barn kommer jag nog vara bra mycket kramigare än jag varit van vid under min uppväxt, men pussar på munnen har jag svårt att tro att jag kommer vara bekväm med.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 286
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 511
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 872
Senast: Mirre
·
Gnägg Blev lite fundersam då jag såg 2 spiltor uthyres på hstnet. Hur vanligt är det idag att man har det som uppstallningsform? Menar inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 335
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar