Sv: Barn och pussar
*kl*
Nu har jag inga egna barn än, men med en mamma som fortfarande vill pussas på munnen ibland och en pappa som knappt kramas så är det ändå väldigt intressant. Mamma och jag har alltid pussats på munnen, har ingen aning om vems initiativ det var från första början men det var säkert bebisjag som ville det. Numera pussas jag hellre på kinden men mamma snor en "riktig" puss ibland
Hon är rolig. Pussarna är av slaget med ganska hårt putande mun, en kort och ljudlig puss på samma sätt som man pussar bredvid kinden, ingenting som kräver att man lutar huvudet eller utbyter minsta antydan till saliv för det hade känts jättekonstigt såklart. Kindpussas gör vi alltid när vi träffas och när vi säger hejdå.
När jag var såpass liten att jag inte hade fattat vad sexualitet var, runt 4-5 år, så tyckte jag för övrigt ibland att det var jätteroligt att busa och trycka in tungan i mammas mun men då förklarade hon bara att så gjorde man inte för det var inte mysigt. Mamma är för övrigt en sån som berättar dagligen att hon älskar mig och det har hon aldrig gjort. I hennes fall så beror det säkert på en känslokall mamma som aldrig var fysisk eller känslosam med sina barn, hon ville att jag skulle växa upp och veta att jag var älskad.
Pappa å andra sidan har aldrig varit fysisk alls, har nog aldrig sagt att han älskar mig tror jag. Han är rent generellt väldigt oemotionell och pussar knappt på sin fru. Känslor diskuteras inte. Han och jag kan på sin höjd ge varandra en "enarmad kram" och jag blev jättechockad när han lade sin panna mot min för några veckor sedan och berättade hur fantastisk jag var. Då han hade druckit ett par öl och blev jätte, jätte, jätterörd när han fick höra en av mina sånginspelningar. Så hade han aldrig vågat göra nykter, han har seriösa hämningar den karln.
Hans fru, min plastmamma sedan jag var ett år gammal, kramar jag men ingenting annat.
Jag vet inte hur jag kommer att göra med mina barn på pussfronten, det beror helt på vad barnen vill. Jag är extremt fysisk och gosig, så jag kommer att kela och krama och klappa, många pussar kommer det bli men om det blir på munnen eller bara på kinderna, pannan, näsan, håret och händerna vet jag inte. Mina barn kommer i alla fall få höra att jag älskar dem varje dag och jag och min sambo kommer inte att "gömma oss" när vi ska kramas eller pussas utan det kommer att vara naturligt för barnen att i vår familj så får man kela och gosa med varandra, man får visa känslor. Man får gosa ihop sig i en stor hög i soffan.
Inget hångel, tungkyssar eller annat sexorienterat såklart, sånt gör man inte när barnen tittar på.