Barn + hästar?

Sv: Barn + hästar?

Ja, det där är en klassiker..:D Fast mitt varmblod vänjer sig nog aldrig:p.. Min son bygger varje år en snöhäst åt shettisen. Han står snällt och tittar på tills den är klar och sonen går undan, då tar han stillsamt en stor tugga och går iväg.

Det är enkelt om man har ett barn som gillar att ligga och sitta i vagn- annars är det betydligt svårare :angel:.

Jag har beställt ett barn som älskar att ligga/sitta i vagnen och titta/lyssna på när mamma fixar hästarna!! Det har nog TS oxå. :D

Usch, vi kommer säkert få en unge som inte vill vare sig ligga i vagn eller bli buren i sjal. Till råga på allt kommer ungen säkert vilja spela fotboll och hockey när den blir stor! :cool:

Köp en gammal overall ev med galonbyxor över) som hon får smutsa ner och sätt henne på golvet med lite grimskaft, borstar, uppochnedvända hinkar att banka på och ngt "tillhygge" så ska du se att även en 14-månaders kan sysselsätta sig i stallet.
.

Tro mig, jag har försökt även med detta :angel:. Jag har en sån där unge som börjar gråta så fort man sätter ned henne och går iväg. I dag har jag stått och mockat med en ylande unge sittandes på backen tre meter ifrån, snacka om att man får hjärtklappning av stress! Sitta på golvet och leka med grejor skulle hon aldrig göra, så enkelt ska inte mamma få det :p. Är väldigt sällan hon ens gör det inomhus, vill hjälpa mig med saker istället (sortera tvätt, plocka disk m.m.).

Förhoppningsvis går skrikandet snart över.
Min hade en sådan period då inget dög och det blev till att gallskrika tills mamma kom. Det var nog i samma ålder kanske lite äldre, när han sen började krypa och gå så försvann mycket av frustrationen och han blev mycket lättare att ha med.

Har tre barn, 8 år snart tre och en 7 månaders bebis. 2 hundar och 4 hästar, och en man som jobbar jämt,
försök fixa så att du kan stoppa in barn i en box vid in och utsläpp, bara att ställa in vagnen där. mockningen brukar som tidigare sagt inte vara nått problem, om man inte är så noga;);)
min snart tre åriga dotter är just nu inne i en period där hon gråter så fort vi ska gå till stallet.... hon är sååå less på det just nu. men när hon själv får rida så går det bra, :grin:
tycker att det jobbiga är ridningen, man vill ju rida varje dag, men efter att ha försökt rida med skrikiga barn bredvid ridbanan x antal gånger, när man hållt på i 2 timmar och kunnat rida typ 10 minuter... då orkar man inte.. så försöker lägga ridningen när min man är hemma, vilket gör att det dåliga samvetet hela tiden gnager, för blir inte mer än 4-5 dagar i veckan

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 743
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka