Barkunderlag på ridbana vad anser ni om det?

M

Marlenè

Om man använder bark hur tjockt lager är då lämpligt och ska barken vara under ett lager sand eller :confused:

Finns det något annat underlag ni tycker är bättre?

Jag har ridit på ett underlag av bark blandat med sand, och tyckte det var helt ok! Barken var typ som den brukar se ut på elljusspår :confused:, inte för stora bitar. Enbart bark kan nog bli lite halt om det har regnat. Men man ska ju veta att med tiden blir barkbitarna mindre och mindre, och till slut är det mer som jord och man får ta bort allt och göra om. Men är man medveten om det så kan det ju bli en ganska hyfsat bra "budget" ridbana! Själv gillar jag ridbanor som är ganska fasta (mycket stenmjöl), inte en massa "onödig" sand.
Mvh. Matten

man kan anvanda en speciell sorts bark som inte blir sa sm du beskriver den men jag kommer inte ihag vad det ar for en sort :confused:

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Lars L
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt stor ridbana i ren naturlig sand. Vi har inte tillfört något till den utan marken är av ren sand vilket är...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 918
Senast: Amk
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 554
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar