Hittade denna gamla tråd
Jag sitter och drömmer och funderar lite. Jag bor ju i ett litet radhus/atriumhus med liten trädgård. Mycket cementplattor, en bit med grus och en bit med gräs. Gräsdelen är ett evigt slit och nu när jag inget gjort med den på 3 år, haft valpkull och fått hem valp förra året och dessutom nu en grävande mamma-hund så är gräsmattan död......igen.
Hälften är typ söndergrävt (och söndersprunget) och hälften är sönderpissat
Ska fixa den en gång till genom att gräva ner den (den har blivit för hög efter 17 år med lite toppdress och nya gräsfrön varje år) och så om. men få se om det blir sista gången, för snart är den förstörd igen.
Jag funderar på att gräva bort gräset. Det är svårt ha fint inte bara pga hundarna utan pga att det är nära ner till makadam och oerhört soligt här = det torkar snabbt bitvis och dör. Funderar på sätta en rabattkant runt och sen istället ha flis ? täckbark ? vad kan man ha som är schysst mot hundtassar när dom leker och springer ?
Bild på min lilla sorgliga gräsmatta ( i år värre än någonsin)
där det är som mest brunt till höger i bild, är där det dör lättast pga torka och pga av att hundarna älskar att lägga där och sola - resten bruna är grävt eller söndersprunget och så gula pissfläckar....suck. Tur ingen ser in här haha
Just nu har jag helt sonika lagt en gångmatta över det värsta för att slippa mer grävande i redan befintliga gropar och för att slippa få en helt dammig valp varje gång den rullar runt i groparna. Och för att hundarna tycker det är superkul att gräva runt bollar i groparna vilket gör dom ännu större...
Vad tror ni ? Kan flis vara vettigt ? Vill ju det även ska se någorlunda snyggt ut. Dock är grus inget jag vill ha, för det flyger runt och gör ont satan i fötterna när jag går barfota ute på plattorna......