Inte världens bästa bild men den jag kom åt från jobbet
Vi har 3 hundgårdar. Från början var där typ gräs/ogräsbeklädd ojämn mark, så vi har grävt ur och lagt på 2 olika sorters grus, jag kan dock så dåligt vad de heter men det är lite finare i hundgårdarna än på parkeringen bredvid. Vi la inte markduk pga han som grävde påstod att vi inte behövde det, inte heller armeringsnät vilket jag ville ha men dum som vi var så lyssnade vi på honom.
Sektionerna är delvis köpta begagnade och några är nya från Lundhs. Hundhuset är en barack som varit omklädningsrum som vi byggt om. Dessvärre tappades den ner av företaget som skulle frakta hit den så golvet gick sönder och maken har gjort sitt bästa efter våra förutsättningar för att laga det, dvs det är inte helt rakt och svajar lite när man går men hundarna klagar ju inte iallafall.
Inne i hundhuset är det 3 boxar i olika storlek, 2 stycken som jag kan ha 2 av mina i, och en för en hund. Tanken var att bygga 3 stora boxar från början men insåg att jag ville ha förvaringsutrymme också.
Just nu har vi inte el men det ska dras in. Har el via skarvsladd nu bara.
Vi skall fortsätta med fasaden och göra färdigt den. Eventuellt blir det ett tak med lutning på själva huset också för att slippa skotta. Har även lite små planer på att bygga delvis tak över gårdarna.
Vi har lyaluckan och det funkar jättebra!
På sommaren har vi solsegel och silverduk som solskydd men tar ner det på vintern!