Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låt oss då slippa höra om era vildhästmetoder
Ohhhhhhh jag blir galen på dessa "vildhästverkare". Har du någon gång hört talas om en vildhäst som blivit verkad?
För att skona din häst sätt på den skor snarast. Ja, det är djurplågeri att låta en häst gå o ha ont i fötterna. Det kan ta upp till ett år ev. längre att få din häst till o vänja sig till o vara utan skor, ska du låta den ha ont så länge? Vissa hästar vänjer sig aldrig till o vara utan skor.
Du är på fel tråd och skriver! Om du missat detta så skrev hon som startat tråden att hon ville ha tips från dom som varit med om detta, dvs barfota människor. Inte nån sko nisse! Klicka dig vidare till en annan tråd om du inte vill höra, är less på ditt tjat!
Hejsan!
Skulle gärna vilja höra om andra som tagit av skor efter lång tids användning. Bestämde efter mycket läsande och lyssnande att ta av min häst skorna och gjorde det för någon vecka sedan med hjälp av utbildad verkare i vildhästmetoden.
Att om man aldrig hade satt på hästen skorna från början så hade han i dagsläget inte varit öm i sina hovar, eftersom att dom varit starka och friska. Ska jag vara ännu tydligare?
Du är på fel tråd och skriver! Om du missat detta så skrev hon som startat tråden att hon ville ha tips från dom som varit med om detta, dvs barfota människor. Inte nån sko nisse! Klicka dig vidare till en annan tråd om du inte vill höra, är less på ditt tjat!
Då måste jag ställa följande fråga, om man inte skor hästen och aldrig har gjort det. Hästen börjar uppvisa ömhets symtom pga hornet har slitits snabbare än vad det har vuxit, vad anser du då att man ska göra?
Ohhhhhhh jag blir galen på dessa "vildhästverkare". Har du någon gång hört talas om en vildhäst som blivit verkad?
För att skona din häst sätt på den skor snarast. Ja, det är djurplågeri att låta en häst gå o ha ont i fötterna. Det kan ta upp till ett år ev. längre att få din häst till o vänja sig till o vara utan skor, ska du låta den ha ont så länge? Vissa hästar vänjer sig aldrig till o vara utan skor.
Har köpt easyboot. Igår spang hon och jagade bort en kompis i hagen. Idag jagade hon runt i paddocken efter mig i full fart. Jag hade morot i handen. Så ömheten verkar faktiskt bli bättre.........
Att om man aldrig hade satt på hästen skorna från början så hade han i dagsläget inte varit öm i sina hovar, eftersom att dom varit starka och friska. Ska jag vara ännu tydligare?
Kadaver efter vildhästarna bevisar hur deras hovar var formade.
Läs inlägg 29. Där skriver arabia att h*n har barfotahästar.
Jag har också en barfotahäst och två skodda. Men jag "köper" inte vildhästmetoden för att unghästen är oskodd, jag är övertygad om att min hovslagare är minst lika skicklig som en s k barfotaverkare.
Immer