Barfotahäst

M

marie8103

Hej !
jag undrar om det är någon som har provat att rida med boots och har några tips på vad man ska täncka på innan man skaffar boots . Om ni har några tips på hur man gör så att övergången från skod till barfota blir så bra som möjligt för hästen .

Hjälp hästen genom att skaffa dig så mycket kunskap du kan. Rätt hovvård som bygger upp hoven, anpassa dina krav på hästen till förutsättningarna (är hovarna i dåligt skick kräv inte att hästen ska fungera som den gjorde med proteserna på)

// Liv

http://www.barockhasten.com

Jag funderar ganska mycket på hur man gör på vintern när man inte har skor som man kan brodda . Finns det någon som kan tala om för mej hur man gör på vintern .

en barfotahäst halkar inte riktigt lika mycket på vinter som en skodd häst, men rida kan bli lurigt om det är isigt... rid i snön?

Hej !
Det här med boots då ,vilka sak man ha om man ska skaffa sig ett par . Räcker det med att bara ha fram ?
Går dom att brodda ?

Hej !
Behöver man ha boots både fram och bak ? Eller räcker det med att ha fram .
Har även funderat över om det går att ge hästarna någon ört så att dom förstärker hovarna ?

Men hur pass tajt ska en easyboot sitta? Jag köpte ett par åt mitt sto, enligt mått tabellen var det rätt storlek, ändå ramlade de av efter några få steg. För stora, för små? Hur sjutton får man dem att sitta?
Sedan har jag även provar mac pro, och dom satt mycket bättre, men är också ganska mycket dyrare

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
457
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 621
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar