BARF - hur börjar man och är det dyrt??

M

msblue

Har 2 hundar hemma varav den ena är extremt kräsen och den andra är senior och har känslig mage.

Hund 1 Schäfer korsning och snart 9 år, känslig mage och behöver tappa några kilon (väger ~30kg och bör gå ner till 25kg).

Hund 2 Tax Behöver tappa ~2,5 kilo och är extremt petig i maten. Även hon är liiite känslig i magen....

Kör idag Peddigree Complete Adult till båda och Taxen äter oftast bara lite grann när hon är JÄTTE hungrig.....:(

Sv: BARF - hur börjar man och är det dyrt??

Jag började med att köpa en bok om ämnet, läste på noga. Sökte på nätet mm. Nej det behöver inte alls bli dyrt, det kan bli både billigare och dyrare än foder. Bäst av allt, det är SÅ bra för hundarna!
På våren/sommaren kan man tex plocka mkt av vad naturen ger och om man är flitig kan det räcka länge. Sen om du sj äter kött så passsar ju tex kycklingskråv utmärkt för hunden. Det dyraste blir i starten när man ska inhandla alla vitaminer, mineraler, oljor mm. Det kostar en hel del att köpa in men blir billigt i längden eftersom de får såpass lite av tilläggen.

Många hundar mår bäst av att få hoppa ett dygn utan mat och sen börja med BARF och då i betydligt mindre mängd än den eg givan. Och helst bara utfodring högst en gång om dagen.

/Lycklig BARFare.

Liknande trådar

Hundhälsa Min kastrerade hane (Shetland sheepdog, 6 år) är (såklart) extremt matglad. Han väger ca 14 kg och bör nog gå ner 2-3 kilo (han är av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 286
Senast: Stinaelin
·
Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 646
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Tiken har fyllt 6 och är en korsning mellan bc/collie/setter/schäfer. Ska försöka få ihop bakgrundsinfo kortfattat. Bodde på landet...
Svar
3
· Visningar
1 444
Hundhälsa Nu behöver vi alla råd vi kan få för vi känner oss helt maktlösa :crazy: Har en hund på snart 1½ år som har varit svår med maten från...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat