BARF-gröten

CA

Trådstartare
Jag ger min hund BARF-gröten som presenterades på en BARF sida, tror att det hette jippotamas eller något likande. Kan man ge gröten varje dag?

För min får gröten som ersättning av en del av fodret då hon är hungrig, men jag vill ha ner henne i vikt, nu är hon nästan i den vikt jag vill ha henne i men vi har lite kvar. Så kan gröten hjälpa till om man ersätter en del av fodret eller går hon upp av den med?

Jag blandar i 1 dl linfrö i gröten, är det någon fara för hundar?

Sv: BARF-gröten

Det är nog www.jipotimas.se du menar? Maila Jill som har sidan och fråga, hon svarar gärna! Du kan ju också ge mer frukt och grönt om du vill fylla matskålen lite mer.

Ja så hette den! Tack för att du upplyste mig:) Ska maila henne ikväll. Tack!

Linfrö är laxerande. Om det är någon fara beror på hur mycket hunden får i sig per måltid. Jag lovar att man får ooont i magen av överdosering!

Oki, för jag blandar enligt receptet + 1 dl linfrö. Sedan får hon 1-2 matskedar gröt 2ggr/dag. Är det för mycket?

1-2 matskedar, är inte det väldigt lite? Om du har en stor vovve, som i din avatar, alltså... Jag har bara gjort den gröten (utan linfrön) en gång och då blev min vovve magsjuk. Vet inte om det hade med gröten att göra, men jag har dragit mig för att göra den igen efter det.

Jag vet inte, det är ganska mycket på skeden. Men det är bara som lite komplement till fodret. Ersätter en del.
Oki, min har inte blivit magsjuk av det, däremot verkar hon gilla fodret mera, för hon blir superglad när jag visar henne matskålen, sån var hon inte innan:D

Men jag fick tipset att kontakta Jill som har receptet, så då kanske jag kan få mer hjälp.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 739
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 129
Senast: Raderad medlem 149639
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 255
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar