Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sassy skrev:Campolybacter är de bakterier som kan ge kraftig matförgiftning och svårläkta tarmproblem. De är den största orsaken till att man ska vara så nogrann med hygienen med just kyckling.
Trissa skrev:Se där, då har jag lärt mig något idag! Så de hör inte ihop med salmonella då?
Jag tycker som Sol, att artikeln är oproffsigt skriven. Att skriva att kyckling tyvärr innehåller campolybacter, men inte ange vad som är så tyvärr med det tycker jag bara är ett exempel.
Hade jag kunnat göra det hade jag gett mina hundar färskfoder, som jag vet gör dem gott (och som de dessutom älskar), men jag är tyvärr fast i torrfoderträsket. Ben har de fått i alla år, främst märgben, och jag kan inte se hur det skulle vara dåligt för dem?
Sol skrev:Hund och katt har hög tolerans mot bakterier (hundar käkar ju för tusan as om de får möjlighet :smirk: utan att må dåligt).
Rose skrev:Att det skulle lukta mer om BARF-bajs än det från torrfoder håller inte jag med om.
Alla hundar kan ju reagera olika, men i mina hundars fall luktar det knappt alls.
(Men jag fuskar ju i och för sig, och ger även torrfoder...)
ChristinA skrev:Visst är man lite skeptisk när det inte är märkes neutralt.
Det var det första jag sa när jag såg Doggy loggan.
Då påstod tanten att forskaren var neutral.
Vad vet jag?