Barefoots barbackapad

Sv: Barefoots barbackapad

Ja jag är supernöjd :laugh: Stropparna funkar bra men det beror väl på att jag köpte ponnystorleken, kan tänka mig att det hade blivit problem om jag köpt häststorleken. :)

Ms_Antrop: Det står ju rygglängd/kåplängd?

*kl*
Ni som nu köpt dessa paddar, vad tycker ni om dem efter att ha använt dem ett tag? Funderar själv på skaffa en till mitt knubbiga kallblod. Men tror jag ska köpa paden med ficka för inlägg och komplettera med fårskinnssätet. Paden kommer att vara min "sadel" tills det att hästen musklat sig mer och gått ner i vikt...

Jag älskar min pad, använde den nästan varje ridtur på förra hästen. Dock utan ullsäte, som för övrig ser helt underbt ut! :-)
Så när min häst jag har nu är inriden kommer padden användas flitigt igen! Några i stallet som lånat den och som tycker att den är riktigt skön.
Tänk bara på att det behövs en kort sadelgjord för stropparna är långa.

Tack för svaret! Har redan beställt en :D Jo har en yttepyttegjord som just nu används till shettisarnas tömkörningsgjord, borde vara tillräckligt kort hoppas jag. Håller tummen att den dyker upp i morgon eller på onsdag, beställde den i torsdags.

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 168
Senast: lillamy73
·
Utrustning Hej alla! Jag kunde riktigt hitta en tråd om tips på barbackapaddar som finns att köpa, så jag hoppas det är lugnt att jag skapar en...
Svar
15
· Visningar
4 330
Senast: fridaxi
·
Utrustning Jag letar efter sadel till min 3,5 åring som är ca 170 i mkh. Jag är 164 och behöver 17,17,5". Det har dock varit problem att hitta nåt...
Svar
0
· Visningar
3 403
Utrustning Barbackapad... någon som har åsikter om märken eller specialvarianter? Jag vet att det finns en tråd för hemmagjorda paddar, men...
Svar
7
· Visningar
4 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka