L
Ljufur
Sv: Barefoot till islandshäst?
Stammade lite...
Stammade lite...
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag provade en bomsadel på hästen igår, det är lönlöst han störtvägrar.
Så mitt ända alternativ är en bomlös. Tänker då just på B London.
Men får man nått bra stöd i sadeln? Kan man rida ut i skog och mark eller är den sadeln bara för dressyr ridning (banridning)?
Har gjort så att jag drar ned spännet till stiglädret, så det är vid stigbygeln, då putar det inte märkbart.
Jag skaffade en riktigt bra Skitopad, och efter en rejäl tur, så är det tydligt att trycket varit fördelat över en stor yta.
Hästen har musklat ryggen otroligt bra sedan jag skaffade London:en. ET sa nu i veckan att "fileerna" var mycket bättre, runda o fina.
För mig är det bra att hälarna åker lite bakåt, tränaren brukar få tjata på mig för att få lod sits, så det tycker jag också varit bra.
Enda nackdelen jag märkt är att den är aningen lång, plus att jag velat ha säkerhetsfäste för stigbyglarna.
Jag har haft en barefoot London,
.Jag sålde den eftersom jag inte trivdes alls bra i den.
Den var välldigt mjuk och skön,man satt som i en fotölj,men man satt såå brett i den och sedan så tyckte jag att man "trillade" lite framåt.
Framvalvet var i glasfiber och jätte hårt,så det gick inte direkt att rida lätt i den.
En jätte skön sadel att rida ut i men inte så bra att rida och träna i.
Sedan var den lite för lång för mina islänningar,men en väldigt mjuk sadel!
Jag har gett upp Barefoot sadlarna nu tror jag. För att den inte ska vara för lång för hästen så måste den vara under 50 cm och det är bara storlek 0 som är det. Jag är tveksam på om jag får plats i 0'an när jag har overall...
Jag tror att det e en jätte bra/skön sadel,men som sagt jag trivdes inte så bra i den.
Har för mig att vi hade storlek 0 , för den var inte så lång ,men sätet var inte så jätte stort heller.Lycka till med ditt sadelletande,jag vet hur det eh!