Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur upplever ni framvalvet på dessa bomlösa sadlar? detta märket + många andra har den här typen av framvalv. Beställde hem en B london för några år sen men fick ett vredesutbrott på framvalvet..
Är här någon som känt samma som jag, gillat sadeln i sig och löst framvalvet på något annat sätt (moddat om det typ eller nått)..
Nej det var inte sant, att sadeln fördelar trycket även bakom ryttaren och detta hänger samman med vilken typ av bossor som finns på sadeln.
Jag köpte min london från stallvrå och då sålde de dessa mjuka framvalv iaf, det ser exakt ut som ett i trä eller vad det är för material det hårda är gjort av, men det är mjukt som ett gossedjur.
Maila/ring och fråga om de säljs fortfarande.
Jag tycker dock det är bättre med ett hårdare eftersom det är till för att hålla manken fri, ett mjukt riskerar ju att tryckas ner över manken om man har otur så man måste ju verkligen ha koll så det inte börjar trycka på manken.
Jag provade en bomsadel på hästen igår, det är lönlöst han störtvägrar.
Så mitt ända alternativ är en bomlös. Tänker då just på B London.
Men får man nått bra stöd i sadeln? Kan man rida ut i skog och mark eller är den sadeln bara för dressyr ridning (banridning)?