fridaxi
Trådstartare
Hej alla! Jag kunde riktigt hitta en tråd om tips på barbackapaddar som finns att köpa, så jag hoppas det är lugnt att jag skapar en. Då jag egentligen föredrar att rida barbacka men får dåligt samvete för sittbenens punkttryck och friktionen som blir på pälsen och hud så är jag i tankarna att framöver införskaffa mig en barbackapadd. Vet dock inte alls vad man ska köpa. Vill såklart inte betala en alltför står summa - men lägger såklart hellre någon tusenlapp mer om det är väldigt stor skillnad i kvalité och funktion. Är inte händig nog att sy en egen tyvärr
Det enda kraven är väl att det ska vara så bra för hästen som möjligt. dvs skapa så lite tryck och att den ligger bra. Kommer inte vilja ha stigläder. Någon som har själv och rekommenderar eller sett någon de verkligen inte tror på? Funderar på om en ride-on-pad kan vara något (finns bla. hos Ta*r)? Den lät bra och okej pris, men aldrig sett en sådan i verkligheten och känner ingen med en barbackapad.
Tack på förhand
Det enda kraven är väl att det ska vara så bra för hästen som möjligt. dvs skapa så lite tryck och att den ligger bra. Kommer inte vilja ha stigläder. Någon som har själv och rekommenderar eller sett någon de verkligen inte tror på? Funderar på om en ride-on-pad kan vara något (finns bla. hos Ta*r)? Den lät bra och okej pris, men aldrig sett en sådan i verkligheten och känner ingen med en barbackapad.
Tack på förhand