Enya
Trådstartare
Sitter och tittar på Mord i sinnet där en kvinna just hittats mördad. Mördaren har lämnat annan kvinnas ID och bytt kläder på henne så de trodde först att hon var den andra kvinnan och så börjar man diskutera varför mördaren har bytt kläder, och så " var är smyckena?" Varför tar man för givet att någon av kvinnorna har smycken? Är det så vanligt, att det är en självklarhet att kvinnor bär smycken? Nu ingår ju det i det här fallet att kvinnornas smycken knycks av mördaren och ges till hans hustru, men det fick mig att tänka på just varför man liksom tar för givet att kvinnor bär smycken.
Bär ni smycken till vardags?
Jag hade ständigt örhängen som tonåring, men tröttnade på att tappa när jag kom upp över 20 års åldern. Sätter i ibland, men ogillar skarpt att det sticker mig i huden, piggen alltså. Men jag bär ett halsband med kors i. Inga ringa eller armband, ingen klocka. Jag tror på Gud, därav mitt halsband, hade jag inte gjort det hade jag inte burit det antar jag. Smyckeslös.
Brukar ni lägga märke till om personer i er närhet bär smycken? Om ni får en fråga angående er vän eller kollega? Familjemedlem?
Bär ni smycken till vardags?
Jag hade ständigt örhängen som tonåring, men tröttnade på att tappa när jag kom upp över 20 års åldern. Sätter i ibland, men ogillar skarpt att det sticker mig i huden, piggen alltså. Men jag bär ett halsband med kors i. Inga ringa eller armband, ingen klocka. Jag tror på Gud, därav mitt halsband, hade jag inte gjort det hade jag inte burit det antar jag. Smyckeslös.
Brukar ni lägga märke till om personer i er närhet bär smycken? Om ni får en fråga angående er vän eller kollega? Familjemedlem?