Bära barn..

Arabis

Trådstartare
Jag är ute efter ngt smidigt att bära min son i. Han är snart 5 månader.
Vi har en Tricotti sjal, men jag tycker det blir knöligt & bökigt att få den & sitta bra.
Vill ha ngt som är användbart länge. Gärna en sele el liknande ( EJ babybjörn..)
Finns det modeller som går att använda med barnet båda framåt vänt & vänt emot dig? Gärna även placering på ryggen längre fram.

Ngn?

Tack...

Sv: Bära barn..

Det finns massor av trådar :)

Jag tipsar att du läser om Manducaselen om den kan passa dina önskemål ..

Den fungerar dock inte att bära barnet framåt på magen i

Ergonomiska selar är ju bra, jag älskar min manduca :love: men de går inte att ha barnen framåt på magen i. Då blir det liksom en BB eller så. Tyvärr. Men på ryggen går ju bra!

Manduca :love:

Anledningen till att man inte kan bära barnet framåt är att det inte är ergonomiskt riktigt för varken barn eller bärare.

* KL*

Låter positivt med manducan.
Skulle vilja få tag i en begagnad, färg spelar ingen roll.
Vart vänder jag mig?

jag tror man kan köpa begagnat på sjalbarn.se.... men man måste kanske vara medlem?
Är inte det själv men hörde om nån som köpt en via annons där :D

Jag har en ergo, verkar vara samma princip som manducan och patapum (heter kanske inte så, eller är det ett indiskt bröd?:o) att de är ergonomiska och kan has länge. Kan bära barnet vänd mot dig på magen, ryggen och höften. Klarar från cirka 4-5 månader till cirka 20 kg. Varierar lite från märke till märke. Min son är snart två år och väger 12 kg. Vår ergo fungerar utmärkt även om han för det mesta går själv.

PÅ sjalbarn.se kan du söka ännu mer info om det du frågat om här. Du blir medlem gratis precis som här och kan annonsera både som säljare och köpare. Jag köpte min därigenom, en toppenaffär.
Lycka till!

ERGO-selen är helt suverän!!!!! Vi använde den i 4 år. Saknar den nu , men lillan är för stor..

Hej!

Jag har blivit medlem på sjalbarn.se, men hittar ingen stans där det finns annonser.

Gi in på Forumindex, skrolla ner till du hittar en kategori som heter Sjalmarknad för begagnade saker(privatpersoner), där hittar du selar och sjalar under kategorin Säljes!

Jag propagerar gärna för antingen en Manduca, som finns i mängder av olika färger nu, eller en Mei Tai. De är enkla att använda och finns också i en hel massa olika färger och modeller!

Nevin, du som är lätt fanatiskt på bära-barn-fronten. (Sagt med ett leende och all välmening!)
Vad rekomenderar du som första "Bärfordon"?
Bebis kommer i februari. Jag kommer nog få en trikåsjal i julklapp. Funderar på att sy en MeiTai, fungerar de från att de är små-små? Hur länge kan man använda en sådan?

Tack Nevin. Nu hittade jag. Fast där var inte speciellt mkt till salu av manduca varianten.
Har satt in en köpes annons oxå.

Jag ska ju också ha liten nu, i december. Och min "sjalplan" är ganska klar, jag kommer börja med en trikåsjal (jag har 4 att alternera mellan) redan på BB. Den är tänkt att användas till bebis kan hålla sitt huvud ganska stadigt, då ska jag sy en MeiTai i lite mindre storlek än de jag har, och med ett ordentligt huvudstöd till bebben.

Möjligtvis kommer jag att prova Manducan ganska tidigt med, den ska passa små barn med, men jag vet att jag trivdes jättebra med MT när D var ca 4-5 månader. Den jag har hemma nu använder vi fortfarande och D är nu en stadig kille på 15 månader (snart) och ca 13-13,5 kilo.

Så börja du med trikåsjalen, och alternera med en MT när bebis är hyfsat stadig. Man kan ju förstås använda MT till riktigt små bebisar med, men jag personligen tycker att en sjal ger lite mer stöd för både mig och bebis i början. det känns lite tryggare när den omsluter hela kroppen på oss:laugh:, och så är det ju så mysigt :love:

När du syr en MT skulle jag rekommendera att du syr avbärarbandet med någon slags stoppning, så det avlastar bra och bekvämt. Axelbanden syr jag så att de är utbredbara över axeln, men det är en smaksak. Det finns de som gillar stoppade axelband med, det får man prova sig fram till. Ett bra och stabilt huvudstöd är bra att sy dit med, det missade jag med min första MT, nu gick det ju bra men det är skönt att kunna stoppa om barnet när det somnar helt klart!

/nevin, som hoppas att bebis som är på gräddning verkligen kommer att vilja bäras, vad ska hon annars ha alla sjalar till? (22 hemma, ett par på ingång, och en ska beställas idag :angel:)

Det kan hända att du får svar på din annons, ganska snart! Har en kompis som skulle fundera....

Idag beställde jag en ny Manduca, orkade inte vänta på att en begagnad skulle dyka upp för ngn hundralapp under nypriset. Väntar med spänning...

Beställde en svart. Den kom redan igår.
Nu ska jag bara få till det med inställningar osv. Fick på oss den igår, men tyckte all tyngd var i axlarna. Hade pojken på magen.
Ngr smarta tips man ska tänkt på vid justeringar?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har aldrig varit särskilt synlig här på buke, men har varit desto mer aktiv i bakgrunden och följt med i några år nu och läst. Men...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 913
Senast: Johanna_B
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 615
Senast: henry_
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 723
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar