Bantningsmetod eller diet beskriven på flera dagar

Skorpion76

Trådstartare
När man bakar surbröd och sätter igång en kultur från grunden bakar man enligt ett recept som är uppdelat på sex delar. Det står:

Dag 1: Börja så här.
Dag 2: Tillsätt detta.
Dag 3: Fortsätt så här.
Dag 4: Rör ihop de här sakerna och tillsätt detta.
Dag 5: Morgon - Gör så här
Kväll. Fortsätt med detta.

När man sedan bakar själva brödet ser det ut så här:

Dag 1: Blanda ihop de här sakerna
Dag 2: Tillsätt detta.
Nu undrar jag om det inte även finns bantningsmetoder och dieter som är uppdelade och beskrivna på samma sätt. Hur man ska äta olika dagar och så vidare. Jag har försökt att googla, men hittar inget. Jag vet inte vad jag ska leta på.
Crazy Pethead

Jo det finns metoder som är upplagda så men det fyller ingen direkt funktion för dieten i sig mer än psykologiskt att man tror att man följer något speciellt vilket nog visserligen kan få en att följa det bättre eftersom allt är uppskrivet.

Du kan dock i princip lika gärna själv bara skriva ihop ett vettigt matschema för en vecka framåt på en viss kalorinivå och sen följa det blint och få samma eller bättre resultat.

Jo det finns metoder som är upplagda så men det fyller ingen direkt funktion för dieten i sig mer än psykologiskt att man tror att man följer något speciellt vilket nog visserligen kan få en att följa det bättre eftersom allt är uppskrivet.

Du kan dock i princip lika gärna själv bara skriva ihop ett vettigt matschema för en vecka framåt på en viss kalorinivå och sen följa det blint och få samma eller bättre resultat.
Var hittar jag en metod som är beskriven på det sättet?
Crazy Pethead

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 175
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 636
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 456
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka