A

annizz

hejsan min häst är JÄtte fet och jag ska försöka banta ner honom men då sa min kompis så här.. det är nog inte bra att ha dom inne på natten för när dom kommer ut på morgonen äter dom dubbelt så mycket för att dom är så hungriga..
men när äter dom som mest? är det på förmiddag, mitt på dagen eller eftermiddagen? kan man se något mönster där? för han mår verkligen dåligt av detta.. ska köra trav sträckor me honom så han förbränner lite heh..
dom jag hade honom hos släppte ut honom på sommarbete å när dom tog in honom för lite havre gav dom honom typ 2 kg hö.. å jag var så förbannad men dom lyssnade inte.. help me!

Sv: bantning

Halloj

Har du hästen går ute dygnet runt så äter de mest på nätterna men klart är att står de inne då så äts det mer när de kommer ut.
I början hade jag problem med min tjockis men jag ringde till en foderrådgivare på krafft vilket hjälpte mig mycket. Prova det!

Sv: bantning

Kan du inte ta in över natten, men ge några kg halm att tugga på då? Halm är ganska näringsfattigt och lägger inte på hullet på samma sätt som betet gör.

Att ställa in hästarna över natten utan ett strå att tugga på är vansinne, de behöver tugga! Max, absolut max, 10 timmar utan stråfoder, helst mycket kortare. Tarmfloran tar stryk annars.

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 780
M
Träning nu vet jag ej om jag lagt det här i rätt forum men men.. va på hoppträning i helgen och min ponny va jätte duktig och visade sin...
2
Svar
31
· Visningar
2 400
Senast: Mazuqvikama
·
B
Hästvård Ska försöka skriva det här så kortfattat som möjligt så att ni lättare kan läsa. :angel: Det hela började för 3 veckor sedan med att...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 288
Senast: Iso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar