Sv: Banor :O????
Ni har gjort ett bra jobb då =) , han är verkligen stabil i terräng o går fram överallt, även om vatten är lite läskigt ibland
, vi har varit på terrängläger på ET:s ridcenter , han skötte sig kanon , hoppade allt och bara flög fram i terrängen
, visst var det lite stressigt med de andra hästarna och jag hade tyvärr försummat dressyren litegrand, men han gick verkligen bra !
Tränarna glömde bort att han bara var 4 då , så de höjde och breddade rejält, med tyckte han var super. Det sista dem sa innan de åkte var att de var intresserade av att köpa honom som tävlingshäst i fälttävlan , då blir man stolt
.
Dressyren går oxå bra nu , jag har konstigt nog börjat tycka det är roligt, måste erkänna att det inte alls var så innan Meadow klev in i mitt liv. Nu är det dressyr 3 dagar i veckan som ska försöka hinnas med, med skola och allt. Han har fått KANONberöm ifrån alla tränare och de tycker han är fantastisk, samt har bra gångarter!
Märkte av det med galoppen spc. på första tävlingen , han var hur stressad som helst när han klev ur transporten, och stod inte många sekunder på alla 4 benen
, men tillslut kom jag upp på honom, han dansade iväg och svettades som bara den . Jag tyckte så synd om honom och övervägde strykning
.
Men sen, när han fick syn på hindren var det som om det gick en rysning genom hela hästen, han slappnade av och blev kolugn. Med spetsade öron och hög svans flög han fram i sin härliga trav..
vi gick felfritt i hans första tävling! på snabbaste tiden såklart
, men han lyssnade perfekt.
Ge mig gärna råd om honom
,tyvärr så bockar han väldigt mycket när han har stått, det är ju bara av energi ,för ryggen och allt är kollat av kiropraktor och veterinär, men det är ju så kraftiga bocksprång, så jag kan ju inte låta någon annan rida, jag är ju den enda som sitter kvar.
Tack för svaret // Mvh Sofia