Sv: Banklån

Straffavgift för vad?

Att man får lösa ut bundna lån om man vill byta i förtid, är en sak. Det blir dyrt. Men straffavgiften i det här fallet, varför?

Om lånet är bundet i tre månader är man ju fri att betala av hela eller byta bank när bindningstiden löper ut. Det har vi gjort flertalet gånger och med olika banker. Vill man ha kvar sin kund får man antingen avtala upp dem hårt, eller erbjuda något som gör att de stannar.
 
Sv: Banklån

ok! det var väl att lösa ut i förtid jag tänkte på då - fel benämning av mig. som det står i mitt inlägg ovan har jag inte speciellt mycket mer kunskap än förhandlingsbiten och jag skriver även att det handlar om en uppfattning, inte fakta :)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 236
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 356
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 585
Senast: super
·
Hemmet Förutom storkok, vad är era bästa hacks för en smidig/billig/tidssmart vardag? Bästa städhacks kanske? Har börjat intressera mig för att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 040
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp