M

miss_willow

hoppa upp på en bank? hur känns de? tycker det värkar läskigt.. skulle inte våga.. asså hur klarar hästen av att landa.. den måste ju hoppa super högt då?

ja tycker de bland de roligaste :D för de e lättare å hoppa än vanliga för här ska man ju "bara" upp....för mej e de lättare i.a.f. :d den hoppar som vanligt fast man landar tidigare å de e ingen på väg ner känsla eftersom den landar istället för å flyga över... :bump: men prova du kan ju göra de på en liten som bara e nån decimeter hög....

Har bara hoppat ganska låg bank, men upp var inget problem, ner var betydligt läskigare.

ja tycker som ylva, att nerhoppet är läskigare..
fast det beror på höjden.
min första debutant hade dom världens (jaja.. :smirk: ) djupaste nerhopp (trappa) o både ja o min häst fick skräck för den.. :crazy:
Dom hade lixom med den i msv oxå...

så.. nerhopp tycker ja e värre fast inte sålänge dom är ganska små...

mm....en pålle jag red var det bara att lätta på tygeln så flög han upp men ner ville han INTE. Han stannade där uppe. Den var visserligen låg då men. Ett tips är i alla fall att ha kontrol och holla om med skänkeln/ponny lover :)

hoppade "upphopp" första gången igår, den var väl på 60 kanske.
skum känsla, det var lixom som "har man landat redan?".
lättare en att hoppa vanligt hinder iaf.
i trav vart det lite knackigt och studsigt men i galopp kändes det ju typ bara som man tog ett litet högre galoppsprång eller nåt :smirk:

bank är oftast inga problem att hoppa.. hästarna blir lite fundersamma ner men upp bruka rinte vara några som helst problem..
på dom flesta bankar finns d ju en liten trapp upp först eller en ramp upp.. prova där först..
känns bara som extra stort galoppsprång som någon skrev.
måste bara tillägga att hinder o sen landa i nerförsbacke..ett dropp.. e sååååååå härligt!!! :love:

hoppa bank är skit kul ju!dem tar lixom i mer känns de som, eller jag vet inte hur jag ska förklara. tykcer åven ocm ner hopp.

Bank är jättekul! hoppade det förra sommaren eller när det nu var :smirk:
synd att det inte finns nån i närheten av stallet..

:D
juice

Jag hoppade banken på ridskolan för första gången i torsdags! Den är ca 80 cm tror jag, kanske högre.. vet inte. :eek:
Hoppade den på en ridskolehäst. O fy va kul det var! :love:
men ner var betydligt läskigare, upp var mysigt! :love:
Hon tog ett så himla stort skutt ner andra gången vi hoppade :eek: Var flera meter ovanför marken.. :crazy:

men HIMLA kul var det!

En bank är inte så svår att hoppa, dock måste man som ryttare ha bra balans för att inte förstöra för hästen.

Min pålle är galen i bankar, hon bara älskar att hoppa dem. Hon tycker att det är det roligaste hindret som finns :D

Jag tycker det ör skojj att testa olika saker..prova med en säker häst å som du vet hoppar banken utan problem :)..flyger känns deb :rofl:..första gången jag gjorde det så var det med min tjocka foder ponny å hon hoppa som f*n över de !! :eek:

Liknande trådar

Tävling https://www.malgretout.dk/edition-77-dyrlaege-og-overdommer-staevneformatet-skal-simplethen-laves-om/ Fick upp detta artikel i mitt...
2
Svar
34
· Visningar
3 040
Senast: skiesabove
·
R
Ridning Min ponny vill inte gå från stallet. Han skrittar i snigelfart och stannar var 5e meter. Jag behöver "banka" mjukt med skänklarna länge...
Svar
16
· Visningar
1 473
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023