Sv: Banan

Är det någon mer än jag som är livrädd att glömma banan ? Är ju lite äldre så det kan ju vara demens:confused: . Har ni några knep att lära ut.

Jag är en tjej på 18 år... inte så gammal alltså..:smirk: Och jag är verkligen LIVRÄDD för att glömma banab!!! :eek: har hänt ett par ggr att jag har nästan missat att hoppa ett hinder, men i sista sek märkt att jag håller på att missa de och fått svänga jättesnävt för att hinna med de!!! Jag vill verkligen ut och tävla, men ja... banan... vill gärna inte missa eller glömma den!! Fatta va pinsamt!!! :(

Det kommer med tiden, jag går alltid banan flera gånger och blundar och tänker hinder efter hinder.

Och det är många gånger jag glömt banan, även efter x antal år som aktiv tävlingsryttare.

Försök och slappna av, öva hemma...släng om några hinder och gå banan och lär dig memorera.

Tillslut då har du hittat fin teknik!

Det kommer med tiden, jag går alltid banan flera gånger och blundar och tänker hinder efter hinder.

Och det är många gånger jag glömt banan, även efter x antal år som aktiv tävlingsryttare.

Försök och slappna av, öva hemma...släng om några hinder och gå banan och lär dig memorera.

Tillslut då har du hittat fin teknik!

Hur kan man öva hemma??? Nu har du tappat mig av kärran totalt...:confused: eller så är de jag som inte är så smart... villket inte är så ovanligt!!:smirk:

nu har jag varit ute lite. Börja få snits på det med banan ,det finns faktiskt en röd tråd som jag verkar ha hittat. Känns lite mindre nervöst nu :angel: Så till alla som känner med sig att det är besvärligt o pinsamt att glömma banan bara ut o träna kör hårt till sist fastnar det.

Jag tycker det där med att lära sig banan är skitjobbigt, föredrar dressyr som man kan träna på hur länge man vill:p Men men måste väl få in rutinen och våga utsätta sig för det i början antar jag. Måste ju tävla hoppning nu annars blir pållan min ledsen:D

sätt upp hinder på ridbanan, så det blir en bana och öva på att komma ihåg vilken ordning dom är i!

Förstår du??

jag glömde banan en gång, då chansade jag.. rätt. en annan gång fick jag göra en stooooor volt mitt i omhoppningen och upptäcka att hindret var rakt framför det förra >_>

Liknande trådar

Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
619
Senast: tara
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 622
Senast: BornAgain
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mitt under en pågående dressyrtävling på Muskö galopperade en älg in på banan. I ett videoklipp hörs hur panik bryter ut i publiken. –...
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30