Förutsatt att det är en kall dryck, som tex sangria, är det riktigt gott! Sangria innehåller dock även soda som fanta eller liknande.
Jag tycker att själva kombinationen rödvin och citrusfrukt är... hårresande!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förutsatt att det är en kall dryck, som tex sangria, är det riktigt gott! Sangria innehåller dock även soda som fanta eller liknande.
När jag någon gång under neolitikum började inmundiga alkohol var en populär busgrogg bland de preadolecenta fanta och rödvinJag tycker att själva kombinationen rödvin och citrusfrukt är... hårresande!
När jag någon gång under neolitikum började inmundiga alkohol var en populär busgrogg bland de preadolecenta fanta och rödvin
Jag "vann" nån slags "tävling" här på Buke för 100 år sen med min favoritkombination: Långfil med skivad (varm) varmkorv och socker! Idag äter jag ju inte varmkorv längre, men gjorde jag det skulle den här kombinationen fortfarande vara en favorit!
Jag läste en artikel på SVT (tror jag att det var) om de märkliga mattraditioner och smakkombinationer vi håller oss med, och blev nyfiken på vad för tokigheter ni håller på med på ert håll? I "Tittar in i ditt kök"-tråden har det framkommit att det finns de gladeligen äter såväl ananas som banan och mandariner på pizzan, och i artikeln jag hittade stod det om bl.a kanelbullar med kaviar samt grillchips med mjölk.
Själv är jag nog tyvärr ganska tråkig när det kommer till detta, men jag älskar ananas på pizza! Och så har jag en mamma som saltar på Delicatobollarna och en kompis som äter lingonsylt till falukorv... I landet där jag bor är "chips and cheese and curry" - alltså pommes frites med ost och currysås - rätt vanligt.
Vad äter/dricker ni som ibland får folk att höja på ögonbrynen?
Kanske inte så konstigt men jag älskar ostkrokar ihop med popcorn, i samma tugga alltså
Man blir väl hemmablind. Men det är väl inte helt rumsrent att gilla stekt blodpudding med lingon och bacon, kanske.
Jag äter inte just sourcream, men jag äter oftast choklad och chips ihop. Vilken annan smak som helst.Vet inte om det är jättekonstigt, men jag gillar chips (helst sourcream) och mjölkchoklad tillsammans, alltså i samma tugga. Återigen det där med sött och salt tillsammans!
Korvstuvning med pannkakor.
Korvstuvning pga av vi barn inte åt champinjoner när vi var små
Brukar det inte vara kall falukorv?Jag "vann" nån slags "tävling" här på Buke för 100 år sen med min favoritkombination: Långfil med skivad (varm) varmkorv och socker! Idag äter jag ju inte varmkorv längre, men gjorde jag det skulle den här kombinationen fortfarande vara en favorit!
Jag läste en artikel på SVT (tror jag att det var) om de märkliga mattraditioner och smakkombinationer vi håller oss med, och blev nyfiken på vad för tokigheter ni håller på med på ert håll? I "Tittar in i ditt kök"-tråden har det framkommit att det finns de gladeligen äter såväl ananas som banan och mandariner på pizzan, och i artikeln jag hittade stod det om bl.a kanelbullar med kaviar samt grillchips med mjölk.
Själv är jag nog tyvärr ganska tråkig när det kommer till detta, men jag älskar ananas på pizza! Och så har jag en mamma som saltar på Delicatobollarna och en kompis som äter lingonsylt till falukorv... I landet där jag bor är "chips and cheese and curry" - alltså pommes frites med ost och currysås - rätt vanligt.
Vad äter/dricker ni som ibland får folk att höja på ögonbrynen?
Grillchips med choklad. Jag vägrar äta någon typ av sourcreamchips.Vet inte om det är jättekonstigt, men jag gillar chips (helst sourcream) och mjölkchoklad tillsammans, alltså i samma tugga. Återigen det där med sött och salt tillsammans!
Jo, det är också jättegott! Fast jag la i "slantar" av riktigt varm varmkorv, opch så strösocker ovanpå!Brukar det inte vara kall falukorv?