Bamtung 644

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hrdina
  • Startdatum Startdatum
H

Hrdina

Har ett sto efter Bamtung 644 och vill gärna veta lite om honom. Vet inget alls så allt är av intresse. Det vore även kul att höra om någon av hans avkommer, vad de gjort etc.

Sv: Bamtung 644

Vill du se en bild och veta stam så finns det här http://www.allbreedpedigree.com/ind...&h=BAMTUNG2&g=5&inbred=Standard&pedloggedin=0 !

Hans pappa Hartung 501 importerades till Sverige från Västtyskland. Morfar Ivigtut 496 var helsyster med Pipaluk som var framgångrik fälttävlanshäst, tror att hon var någon stor tävling i Västtyskland på 60-talet! Ivigtut var också halvbror, samma mamma, till hingstarna Astronaut och Tupilak.
Bamtungs mormorsmor Ratzeputz var importerad, minns ej vartifrån.

Prova att söka på Bamtung, har för mig att det finns en gammal tråd om honom här på avel.

Tack för hjälpen. Hittade foto pådin länk och måste säga att hon är en kopia av sin far, dock betydligt mkt mindre...1.53...

Görel är så snäll, man får sno alla hennes foron om man vill. Visst är det snällt? Sedan är hon en pärla på detta med stamar.

Had en häst efter honom köpte, som föl slaktade som 5åring. Han hade ett märkligt temperament hade vildhäst perioder under hela unghästtiden, svårkontaktbar inte rädd men helt oinresserad av människor ,aldrig tillgiven. Inga problem att sitta på men gick inte att verkligen rida doch lulla efter en annan häst i skogen i skritt och trav var inga problem. Han var mycket lik sin far utseende mässigt.
Han var mkt hård och spänd hela hästen men orädd och egensinnig kunde inte gå med andra hästar då han vallade dom hela tiden och när man kom till stallet hörde man honom stå och skrapa i boxen. Efter 5år och flera vet besök och massörer och hästpratare senare tog jag bort honom för jag kom ingen vart och han mådde inte bra. Borrelia, DAMP,autism eller lite av varje.
Dock skyller jag inte allt detta på Bamtung då han inte hade världens trevligaste mamma och hans helsyster inte direkt sammarbetsvillig. Dock har väl inte Bamtung gett några kanon hästar direkt.

Tack! *rodnar lite*

Jag har ju i min tur "snott" fotona från stamböcker och hingstkataloger :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka