Ballerinskor luktar illa?

Eller köp och lägg i såna här.
Jättetunna sulor som du bara kan byta ut när dom börjar bli ofräscha:
goodstep-bama-fresh-35-42.jpeg

Jag håller med @BernT, barfota är döden för sådana skor (och själv hatar jag känslan också, men det är ju individuellt)! Jag använder ballerinastrumpor i spets som är jättefina - mao gör det ingenting att de sticker upp lite på sidorna i vissa skor. Och framförallt sitter de kvar på foten, vilket den sortens strumpor annars inte brukar göra...

Frysen – Genom att lägga illaluktande skor i en påse i frysen under natten, gärna längre, så tar man kol på många av bakterierna. Värt att veta är att inte alla bakterier dör genom detta, en del går in dvala då det blir kallt och vaknar till liv igen då skon värms upp så effekten kan bli kortvarig.
Tvätta – är skon tvättbar, exempelvis lätta tygskor så kan man ofta tvätta skorna vilket tar bort dålig lukt men även kan göra att skon ser fräsch ut igen. Viktigt är som sagt att man torkar skon ordentligt efteråt.
Ättika – Använd endast detta knep om dina skor tål vatten då syran reagerar negativt på exempelvis mocka. Blanda en del ättika med tre delar vatten i en sprayflaska, skaka om lösningen ordentligt och spraya hela insidan på skon, se till att komma åt överallt. Låt verka över natten, skölj ur, torka sedan ordentligt. Var inte orolig om du inte gillar ättikslukten, den försvinner helt då ättikan dunstar.
Bakpulver/Bikarbonat – Strö i bikarbonat, ca 1 msk per sko, och se till att de kommer åt överallt inne i skon, låt detta stå över natten. Borsta sedan ur skorna ordentligt dagen efter.

Finns oxå spray som tar bort dålig lukt i skor!

Jag håller med @BernT, barfota är döden för sådana skor (och själv hatar jag känslan också, men det är ju individuellt)! Jag använder ballerinastrumpor i spets som är jättefina - mao gör det ingenting att de sticker upp lite på sidorna i vissa skor. Och framförallt sitter de kvar på foten, vilket den sortens strumpor annars inte brukar göra...
Har du något märke? :) Sist jag försökte så gled de bara ner..så jag gav upp :p Men hade gärna haft såna strumpor för gillar inte riktigt heller känslan av barfota..

Har du något märke? :) Sist jag försökte så gled de bara ner..så jag gav upp :p Men hade gärna haft såna strumpor för gillar inte riktigt heller känslan av barfota..
Jag gav också upp! Efter att ha provat typ 7 olika varianter på småstrumpor... Trodde jag skulle bli tokig! Sen var det en vän som tipsade om de här med spets, de är nästan identiska med de @Sleepan tipsar om men de jag köper kommer från Primark :)

Har du rätt storlek?
Jag brukar oftast bara hugga några, typ från mataffären eller ngn klädbutik i närheten. Aldrig märkt att de skulle glida ner..

Det var inte specifikt ballerina, men jag hade/har ett par vita sneakers som jag uppfattade luktade illa. Eftersom de är just vita såg ytan heller inte alltför pigga ut efter att ha haft dem ett tag. Jag slängde dem i tvättmaskinen (de var inte jättedyra från början så hade de inte överlevt maskinen hade det inte varit någon katastrof), förutom att de såg ut som nya upplever jag inte alls att de luktar längre. Så det kan vara värt ett försök att tvätta dem. Nu har jag haft dem så gott som dagligen i kanske tre månader efter tvätten och de luktar fortfarande inte.

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon som vet någon parfym som luktar död, lik, kadaver, förruttnelse? Unisex eller för män.
2 3
Svar
49
· Visningar
3 202
Senast: nullo-modo
·
Hemmet Någon av grannarna har dumpat en ganska dyr tv-bänk som ser helt okej ut och som hade passat perfekt under min marsvinsbur. Problemet är...
Svar
9
· Visningar
362
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag flyttar in i min nya lägenhet idag, och kylskåpet luktar illa 😖 finns det några fler knep än ättika för att få bort det? Är...
2
Svar
24
· Visningar
1 343
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
8 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka