ballboots som sitter stadigt

Venus_in_Furs

Trådstartare
Är det någom som vet några ballboots som verkligen sitter kvar där de ska? Testat några olika på mitt sto, men alla åker runt efter ett tag. Tillägas bör att hon är väldigt liten om fossingarna, men jag spänner ju ändå in bootsen väldigt mycket. Nån som vet vad felet kan vara?

Sv: ballboots som sitter stadigt

Sådär brukar det vara med blyboots på hästar med små hovar. Förutom att använda mattejp på dom så har jag inte hittat någon lösning på problemet. Tyvärr.
Se till så du spänner bootset tillräckligt högt upp. Precis uppe vid kronranden.

/Malin

Jag tycker Astunds med metalltunga sitter på plats ordentligt. Är min erfarenhet iaf.

Gillar g-bootsen, de sitter kvar bra.
nu har de uppdaterat materialet i dem också, litebättre tycker jag.

annars borde ju som sagt de med metallplatta sitta kvar bra? :)

Dubbelhäftande matt-tejp är fantastiskt! :bow:
Varför heter det inte boots-tejp?
Jag har då aldrig använt det till någon matta :smirk:

G-boots har fungerat utmärkt till min häst med, vad var det som dom hade ändrat i materialet Muninn ?

Emme

Det har blivit hårdare, inte lika mjukt gummiaktigt...
Fast det gjorde inte mkt till eller från, för min kära häst trampade sönder dem iaf....

Jag har en pålle med små fötter och använder Top Reiters "Magic Boots" funkar jätte bra och sitter där dom ska....
/Lina

Liknande trådar

Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Nota
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 278
Senast: feresia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 431
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar