Sv: Balkongtråden 2011
Borde också vårstäda min balkong, men det är så jobbigt att torka av allting där ute och sen kommer ju tall/granpollenet och skräpar ner igen. Behöver göra något åt lite trämöbler som fått förfalla där ute. Dels mitt bord där all färg flagnat, men jag vet inte om jag kanske ska kasta ut det istället för jag tycker egentligen att det är lite för stort. Sen ställde jag ju ut en badrumshylla för katterna att sitta på, oljad ek, och det är nu mossigt och trist efter vintern.
/Erica
Låter spännande och avancerat! Själv är jag lite rädd för att blanda färger (blått med rött/orange etc) men det kanske funkar om de inte sitter på samma ställe? Sen har väl iofs inte alla samma smak som mig heller.Jag har vårstädat balkongen och burit upp balkongmöblerna från källarförrådet idag, det blev genast mer trivsamt!
Jag funderar på ett lite komplext tema på balkongen i år. Nämligen ELEMENTEN.
De hängande växterna representerar LUFT och ska vara skira blommor i ljusa blå toner och vitt.
Bjlomlådorna ska vara ELD med blommor i kraftiga röda, orange och gula färger.
Urnorna ska vara VATTEN med blå och lila blommor.
De låga krukorna får representera JORD med gröna växter, prydnadsgräs, kattgräs och örter.
Vad tror ni?
Borde också vårstäda min balkong, men det är så jobbigt att torka av allting där ute och sen kommer ju tall/granpollenet och skräpar ner igen. Behöver göra något åt lite trämöbler som fått förfalla där ute. Dels mitt bord där all färg flagnat, men jag vet inte om jag kanske ska kasta ut det istället för jag tycker egentligen att det är lite för stort. Sen ställde jag ju ut en badrumshylla för katterna att sitta på, oljad ek, och det är nu mossigt och trist efter vintern.
/Erica