Balkonger!

Sv: Balkonger!

Slänger in några bilder på min balkong som jag :love: :love: :love:

Den är på ca 15 kvadrat. Dessutom finns det tak runt balkongen som är kanske tre gånger så stort. Där brukar jag ligga och sola. :D Det går att även att ställa in del grejer där.

Jag har blandat nyttigt och onyttigt i olika krukor, samt provat att så och sätta lite grönsaker. Sallad, vitlök, rädisor, mangold, spenat osv. Återkommer med bild om det tar sig...

På bilden är det lite rörigt, men ni ser på ett ungefär. Det finns potential att göra mycket mer, vilket kommer efterhand. När kassan blivit påfylld...

PICT0008.jpg

PICT0005.jpg

PICT0003.jpg

PICT0007.jpg

Senast ändrad:

*knapp*
Guuud vilka läckra balkonger alla har!!! Har ju iochförsig en helt trädgård att pyssla om men det skulle vara mysigt att pyssla iordning balkongen som ett litet uterum typ :)

Tack!

Är det någon som nåt tips på vad man kan göra med det fula, flagade balkongräcket?

Jag funderar på att skaffa bambujalusier eller liknade som jag sätter på insidan hela vägen runt. De kanske ger lite lä från blåst oxå.

*knapplån*

Nu har jag gjort om lite på min hemsida och tänkte be om lite smakråd. Jag har äntligen fått ändan ur vagnen och planterat om mina blommor (vissa av penseerna var överblommade) och även flyttat om lite bland mina spaljeer. Tanken är att vänstra sidan (den som vetter mot grannarna och är direkt till vänster när man kommer ut på balkongen) ska få likadana spaljeer som den högra sidan. Därför har jag två rektangulära spaljeer över, som jag antingen gör något med eller ger bort.

Nu är ljuset väldigt dåligt på dessa bilder, men vad tror ni om det här arrangemanget? Känns det för mycket "fängelse" eller är det bra med inramning? Har en fin kruka jag tänkte ha på bordet sedan när jag köpt en växt till den, och så tänkte jag att man kanske kan hänga små saker (typ små hinkar med pytteblommor i kanske) i spaljeerna som dekoration.

15.jpg

Såhär ser det ut i mina Lindesbergskrukor efter jag har planterat om lite blommor. Jag ÄLSKAR dessa krukor, de är så stora och håller fukten superbra!! :love:

16.jpg

/Erica

Här är en till bild förresten som kanske visar lite bättre. Den är tagen genom vardagsrumsfönstret så det är lite mysko reflexer i rutan. :D

17.jpg

/Erica

Växterna är jättefina, men med allt gallret känns det som ett fängelse för mig. Jag förstår att du har nätat för katten/katternas skull, men behöver de som hänger ovanför bordet vara där?

De som hänger över bordet hängde jag nyss upp, de behöver inte hänga där. :) Jag bara provade lite eftersom jag annars inte har någon användning för dem. De har suttit på vänster sida som insynsskydd då jag har väldigt nära till grannarna på den sidan, men jag tyckte inte riktigt att de passade där. Men alla åsikter emottages tacksamt!

/Erica

Bildbevis ska införskaffas så snart jag kommer hem!

Hoppsan, glömde helt bort den här tråden. :o Nu kanske ni inte bryr er längre, men här är bildbevis:

20785_1247319297.jpg

Balkonglådorna, med ljus i mitten som jag skrev om ovan. Tog med flit inte med mina misskötta amplar.

45228_1247319340.jpg

Hyllan är perfekt att ha så man kan ställa ut alla blommor man har inne annars. Dessutom täcker det AIK-märket som är klottrat av föregående hyresgäster...

82530_1247319362.jpg

Här får ni tjuvkika på mig, men det var inte riktigt det som var syftet med bilden. Det är blommorna faktiskt. Hela mittengrejen kostade 80 spänn, utan jord iof. Men plantorna och lådan, billigt tycker jag. Ladan om man svänger av mot Gålö på vägen mot Dalarö. Tycker färgkombinationen blev fin iaf.

67668_1247319392.jpg

Här är andra hörnet när jag bestämde mig för att tomatplantan och smultronen behövde komma upp lite så kom jag på att det är sällan vi är fler än två på balkongen, så då blev de andra stolarna blomhylla. Det skonar dem även från sonens klåfingrar, de på golvet ligger lite sämre till dock...

92961_1247319448.jpg

Min älskade gjutjärnslykta! Bröllopspresent dessutom. Skulle behöva komma upp lite, funderar på att bereda plats åt den i hyllan. Eller har någon annan andra förslag?

Både positiv och negativ kritik mottages tacksamt! :)

Senast ändrad:

Slänger in några bilder på min balkong som jag :love: :love: :love:

Den är på ca 15 kvadrat. Dessutom finns det tak runt balkongen som är kanske tre gånger så stort. Där brukar jag ligga och sola. :D Det går att även att ställa in del grejer där.

Jag har blandat nyttigt och onyttigt i olika krukor, samt provat att så och sätta lite grönsaker. Sallad, vitlök, rädisor, mangold, spenat osv. Återkommer med bild om det tar sig...

På bilden är det lite rörigt, men ni ser på ett ungefär. Det finns potential att göra mycket mer, vilket kommer efterhand. När kassan blivit påfylld...

PICT0003.jpg

Jag uppdaterar med lite nya balkongbilder. Har bl a satt upp ett partytält så jag kan sitta ute även om det regnar lite.

PICT0157.jpg

PICT0159.jpg

PICT0160.jpg

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 495
Senast: cherie
·
Hemmet Hur ser era balkonger ut? Jag behöver lite inspiration. Jag har en ganska liten balkong 1,1 * 2,5 m stor skulle jag gissa (är 1,1 m...
Svar
9
· Visningar
7 537
Senast: BuenoBull
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 999
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar