Balkong 2025

Houdinie

Trådstartare
Dags för årets balkongtråd?

Jag flyttade i oktober förra året, efter 16 år i samma lägenhet, så nu behöver jag hjälp att inreda min nya balkong.
  • Jag vill ha kvar cafégruppen
  • Jag vill byta soffan mot något annat
  • Balkongen vetter mot väster, 4 våningar, fri sikt.
  • Jag har katter
  • Bostadsrätt
Har ni några förslag?

Bifogade filer

• 1743670677045.webp
    1743670677045.webp
    46,3 KB · Visningar: 103
Senast ändrad:

Jag flyttade i oktober förra året, efter 16 år i samma lägenhet, så nu behöver jag hjälp att inreda min nya balkong.

• Jag har katter
  • Bostadsrätt
Har ni några förslag?

Visa bifogad fil 164947
Jag brukar utgå från vad man vill kunna göra på balkongen/behov och sedan stuva runt dom pusselbitarna tills det känns bra. Så eftersom du har bord och stolarna som ett måste tänker jag att sitta och äta och titta ut är en punkt som är ett måste. Vad mer tänker du dig?

Jag brukar utgå från vad man vill kunna göra på balkongen/behov och sedan stuva runt dom pusselbitarna tills det känns bra. Så eftersom du har bord och stolarna som ett måste tänker jag att sitta och äta och titta ut är en punkt som är ett måste. Vad mer tänker du dig?
Jag skulle vilja kunna sitta/ligga och läsa, hänga med kompisar... funderar på soffa med divan kanske?

Jag brukar börja balkongsäsongen med att köpa penséer när marslönen kommer. I år var jag bortrest då så jag började idag.

Årets två första balkonglådor är med ranunkel respektive penséer. Ska sätta tomatfrön och lite annat.

Sen ska jag försöka få ekorrarna att lämna min balkong ifred. Fick tips om att blanda chili med vatten och spraya runt balkongen, det skulle avskräcka dem. Har också fått andra tips som jag ska testa.

IMG_7651.webp

• Jag har katter
  • Bostadsrätt
Har ni några förslag?

Se till att sätta upp ett rejält kattnät. Inte något skräp. Och om du inte är mycket säker på vad du gör, anlita ett proffs. Det är värt pengarna. Divansoffa är en smart lösning + alltid bra med förvaring. Divanen kan också användas som bord. Eftersom balkongen verkar vara lång och relativt small kan du säkert ha kvar cafégruppen.

Se till att sätta upp ett rejält kattnät. Inte något skräp. Och om du inte är mycket säker på vad du gör, anlita ett proffs. Det är värt pengarna. Divansoffa är en smart lösning + alltid bra med förvaring. Divanen kan också användas som bord. Eftersom balkongen verkar vara lång och relativt small kan du säkert ha kvar cafégruppen.
Jag hade in-nätat på förra stället, denna balkong är dock inglasad så det är lite klurigare.

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 130
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 331
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått... 2
Svar
33
· Visningar
1 895
Senast: Zoya
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 637
Senast: Raderad medlem 148099
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vinthund som gårdshund?
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31