Balansproblem..

N

Naturally

Är det någon som kan komma med bra tips på hur man kan träna upp balansen hos sin häst?
Har en 4½-årig haflinger som är ganska vinglig... har precis börgat kunna gallopera på volt utan att han vinglar iväg, men det vore bra om det fanns några övningar som kunde hjälpa honom vidare med balansen... :smirk:

Mitt tips är att träna mycket sidvärts rörelser, så att han lär sig vart han har sin kropp. Börja i skritt och sen i trav.
Volter och serpentiner är oxå en god ide..
Lycka till

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 977
Senast: skiesabove
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 692
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 013
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar