Sv: Balansering!
Mina åsiketer i frågan är i vilket fall som helst att problemet skall åtgärdas utan sjukbeslag med sulor osv osv. Sedan skulle jag vilja höra vad allas våran lilla coari har att säga om detta.
jag håller med ang. att åtgärda problemet utan "sjukbeslag", men det finns finns klåpare som kallar sig veterinärer (åtminstone vissa -den större gruppen) som enbart ser på hästen under has & framknän, allt annat har inte med löpförmågan att göra.
Bor man som jag gör med närmaste ATG 15 mil ifrån som jag dessutom inte åker till längre, återstår kliniker på 30mils avstånd ngt. bättre men ser fortfarande hela hästen...
jag påvisar fel framförallt muskulärt men vet. lägger inte så stor vikt vid "konstigheter" -tydliga tecken på att något är fel!!!
Så då börjar man leta efter andra metoder vilket jag efterlös här på tråden med inledande något som "något kontroversiell fråga"
ska inte tro att jag tycker det är kul att behöva ta till sådana metoder, där ytterligare prob. uppstår som ex. då man råkar ut för en borttappad sko -15 mil till närmaste travshopp.
det jag efterlös var kunnande i ämnet... men jag får väl kalla på medium istället & prata med "papa"
om relativitetsteorin...
jag har ett par start hästar där den ena har talang men håller inte & den andra har ngt fel i bakkärran som de inte hittar.
vad skulle ni ha gjort?!
7åringen inledde -06 med 2 raka varav han sänkte tiden mellan starterna med 4sek. sedan 4a efter det kom hältorna i framknäna, under -07 blev det sen bara 5starter med hältor, -08 klinikbesök före starterna 4starter 2 vinster sänkte rekordet med ytterligare drygt 1 sek. visade åckso att han var god för 7-8sek till under en spurt, 2 av dessa starter var han halt trots besök på kliniken innan &
extrem försiktighet med träningen med långsamkörning, skritt & inför sista starten det året total vila!!! men ändå halt.
skulle inte du fått gråa hår?
om 5åringen förväntar jag mig samma öde, kanske inte alls så talangfull men att hon kommer gå sönder som 7åringen pga hennes osymetriska trav.
vad kören har att säga om snebalans förstod jag redan innan jag började posta om ämnet snebalans, vilket jag även fått bekräftat...